ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۶۵میلیون و ۵۰۰هزار دلار تسهیلات توسط بانک جهانی به طرح فاضلاب شهرهای ساری و بابل اختصاص یافت. سلیمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اعلام مطلب فوق افزود: با استفاده از تسهیلات بانک جهانی ۸ کیلومتر شبکه اصلی، ۱۲۸ کیلومتر شبکه فرعی، ۴ کیلومتر خط انتقال، یک کیلو متر خط پساب، دو ایستگاه پمپاژ و یک مدل تصفیه‌خانه برای برخورداری یکصدهزار نفر جمعیت در شهر ساری ساخته خواهد شد و ۱۶هزار فقره انشعاب فاضلاب نیز در این شهر نصب خواهدشد.

وی افزود: از محل اعتبارات گفته شده در شهر بابل نیز ۱۳۲ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی خط پساب و شش ایستگاه پمپاژ ایجاد می‌شود و ۱۶هزار و ۳۰۰ فقره انشعاب فاضلاب نیز نصب خواهد شد.

سلیمی متذکر شد تاکنون عملیات اجرایی ۵۰کیلومتر شبکه اصلی و ۶۴ کیلومتر شبکه فرعی در شهر ساری شروع شده و در ‌آینده نیز عملیات اجرایی ۳ کیلومتر شبکه اصلی و یک دستگاه پمپاژ نیز آغاز خواهد شد.

وی، میزان اعتبار طرح فاضلاب ساری را تاکنون ۳/۱۷میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با همکاری پیمانکاران عملیات اجرایی ۵/۸ کیلومتر شبکه اصلی ۵ کیلومتر شبکه فرعی و چهار کیلومتر خط پساب در شهر بابل آغاز شده که با اعتباری ۱۶میلیون و ۳۰۰هزار دلار به پایان خواهد رسید. وی یادآور شد: اکنون عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر شبکه اصلی، فرعی و خط انتقال در شهرستان بابل به اتمام رسیده و در صورت تامین اعتبار لازم تمامی طرح‌ها از مهرماه امسال به مرحله اجرا در خواهد آمد.