دنیای اقتصاد - همدان- شهناز محمدی: مدیرکل استاندارد همدان از تدوین ۵۰ استاندارد ملی در استان همدان خبر داد. فرهاد تیموری با اعلام این خبر گفت: در سال ۹۱ پیش نویس تدوین ۱۰۰ استاندارد ملی به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شد که ۶۰ مورد آن در کمیته برنامه‌ریزی کشور مطرح و با تدوین آنها موافقت شد. وی افزود: از این تعداد نیز ۵۰ مورد به مرحله طرح در کمیته نهایی و دفاع از تدوین رسید و نهایتا تصویب شد و به عنوان استاندارد ملی به ثبت رسید. وی همچنین از صدور ۱۱۰ فقره پروانه و مجوز استاندارد برای اولین بار در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: با محوریت حمایت از تولید ملی و پس از بررسی وضعیت فرآورده‌های تولیدی استان این اقدام انجام شده است. تیموری در ادامه به انجام هزار و ۱۲۰ نفر ساعت آموزش و کارآموزی مدیران کنترل کیفیت در سال ۹۱ اشاره کرد و افزود: همچنین در این سال تعداد ۶۰ نفر مدیر کنترل کیفیت به این اداره کل، معرفی بررسی و تایید صلاحیت شده‌اند.

تیموری همچنین به انجام هزار و ۶۲۰ مورد فاکتور آزمون اشاره و اظهار کرد: پس از انجام تمامی موارد بالا پرونده‌ها در کمیته علائم و صدور پروانه استاندارد بررسی و به صدور ۸۶ فقره پروانه و ۲۵ فقره مجوز اقدام شد.

مدیرکل استاندارد همدان در ادامه از صدور ۹۸۳ گواهینامه صادراتی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: گواهینامه صادراتی برای محصولاتی مانند کشمش، پسته و زعفران صادر می‌شود که صرفا برای صادرات نیاز به تاییدیه استاندارد دارند.