دنیای‌اقتصاد- قزوین - مهرداد نوری: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات این سازمان چهار هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در سرمایه‌های کشور صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، علی فرخزاد اظهار کرد: با توجه به صرفه‌جویی‌هایی که با رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح استان قزوین به دست آمده است، می‌توان به نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این زمینه پی برد.
فرخزاد بیان کرد: این سازمان در سال جاری توانست برای ششمین سال متوالی رتبه نخست رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان را کسب کند.
این مسوول با اشاره به اینکه امتیاز استان قزوین از ۸۶ به ۹۱ افزایش یافته است، ادامه داد: با کسب این میزان از امتیاز فاصله بیشتری با دیگر استان‌های کشور پیدا کردیم که یکی از اثرات مثبت آن این بود که همایش مقررات ملی ساختمان برای نخستین بار در استان قزوین برگزار شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با بیان اینکه این استان همزمان با این موفقیت، کسب رتبه دستگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان را نیز تجربه کرد، یادآور شد: این موفقیت نشان از وجود تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان در استان قزوین دارد.
فرخزاد بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل حدود دو هزار و ۵۰۰ کاردان و تکنسین، یک هزار و ۲۰۰ معمار تجربی و بقیه فعالان صنعت ساختمان هستند، از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به شمار می‌روند.