دنیای اقتصاد - بوشهر - اصغر اقبال مجرد: سرپرست معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از مجموع سه هزار و 200 کیلومتر شبکه توزیع آب استان بوشهر بیش از یک‌هزار کیلومتر آن نیازمند بازسازی است.
ابوالحسن عالی با بیان این مطلب افزود: فرسودگی شبکه‌های توزیع یادشده در 32 شهراستان بوشهر باعث بالاتر رفتن هدررفت آب نسبت به میانگین کشوری در این استان شده است.وی یادآورشد: به همین منظور امسال ۴۰ کیلومتراز شبکه توزیع آب شهرهای این استان نوسازی و توسعه یافت.
عالی افزود: برای اجرای این طرح شامل ۲۰ کیلومتر نوسازی و ۲۰ کیلومتر توسعه ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید تا پایان این برنامه یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب استان بوشهر نوسازی شود. عالی ادامه داد: برای اجرای این مهم ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی مصوب شده است که با بودجه یادشده امکان تحقق آن میسر نیست.
وی چاره‌اندیشی برای تامین منابع اعتباری جدید اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش آب را ضروری دانست و گفت: با اعتبارات استانی مصوب، تنها می‌توان ۶۰ کیلومتر نوسازی کرد. سرپرست معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: براساس استانداردهای جهانی باید هر سال شش درصد از شبکه‌های توزیع آب نوسازی شود.