دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: کارشناس تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی ناحیه سبا در فولاد مبارکه اصفهان، از بازسازی لودسل 20 مگا نیوتنی مربوط به توزین استند قفسه‌های نورد ناحیه سبا و صرفه‌جویی 14 میلیارد ریالی این شرکت خبر داد.
سعید نصر اصفهانی با بیان اینکه لودسل‌های 20 مگا نیوتنی مربوط به توزین استند قفسه‌های نورد میانگین عمری حدود 10 سال دارند و در کنترل فرآیندهای نورد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند، بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی خط نورد تاکنون 11سال می‌گذرد، از این رو طبق روند طبیعی باید نسبت به تعویض آنها اقدام شود که با توجه به ارزش افزوده فرآیند بومی‌سازی و استراتژی شرکت در این خصوص و همچنین مشکلات تامین این قطعه از شرکت سازنده کانادایی (KELK)، طراحی و ساخت این قطعه مهم در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: طی حدود 14 ماه یک عدد از این لودسل‌ها ساخته و در تعمیرات سالانه این ناحیه در خردادماه سال جاری برای انجام تست روی قفسه شماره 3 نوردسبا نصب شد که پس از پنج ماه با عملکردی دقیق و مناسب مورد تایید ناحیه نیز قرار گرفته است.
نصر اصفهانی گفت: اقدامات لازم برای ساخت ۶ عدد لودسل دیگر از طریق واحد بومی‌سازی انجام شد که دو عدد از این لودسل‌ها در زمانی کمتر از یک ماه ساخته و به زودی روی یکی دیگر از قفسه‌های نورد ناحیه سبا نصب خواهد شد. که ساخت این ۷ عدد لودسل در حدود ۱۴ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای شرکت فولاد مبارکه دربر خواهد داشت.