دنیای‌اقتصاد- کرج-رسول باقری: مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: نیم درصد از راه‌های کشور در استان البرز قرار دارد، ولی حدود 18 درصد سهم ترافیک کشور مربوط به استان البرز است.
مهندس نوروزی در دیدار از ادامه پروژه آزاد راه همت گفت: ترافیک در آزاد راه تهران - کرج و برعکس به مرحله اشباع رسیده است.
وی در ادامه گفت: در اواخر هفته ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه از آزاد راه‌های استان البرز عبور می‌کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: روزانه ۷۵ هزار وسیله نقلیه از آزاد راه‌های استان عبور می‌کنند که این رقم در پایان هفته به ۲۰۰ هزار و در تعطیلات به بیش از ۲۰۵ هزار هم می‌رسد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی این مسوول افزود: بخش حمل‌ونقل در استان از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.
مهندس نوروزی بیان کرد: طبق آمارحمل‌ونقل به صورت معمول، در محورهای تهران، کرج قزوین روزانه حدود ۱۷۵ هزار وسیله نقلیه در حال تردد هستند.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای کم کردن حجم ترافیک آزادراه تهران، کرج اقدام به بهره‌برداری از اتوبان شهید همت کرد و خوشبختانه قطعه اول در استان البرز به بهره‌برداری رسید و با توجه به اینکه ادامه پروژه هم در حوزه استحفاظی استان البرز قرار دارد. این پروژه برای ادامه روند آماده‌سازی و بهره‌برداری فازهای بعدی سخت مشغول به کار است و با توجه به فعالیت خوب پیمانکار، پروژه از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و شاهد پیشرفت خوبی در این طرح هستیم.