دنیای اقتصاد - تبریز - رعنا نیک رفتار: شهردار منطقه پنج کلان‌شهر تبریز از تسریع عملیات تملک، تخریب و عملیات عمرانی باند کندرو شمالی جاده تهران، حدفاصل سه‌راهی اهر تا میدان بسیج خبر داد.
مهندس یعقوب هوشیار اعلام کرد: عملیات اجرایی باند کندروی شمالی جاده تهران حدفاصل سه راهی اهر تا میدان بسیج به طول ۴ کیلومتر و عرض ۱۶ متر توسط شهرداری این منطقه با جدیت در حال اجرا است.
وی در این رابطه افزود: عملیات آزاد‌سازی باند کندرو شمالی در حدفاصل ورودی کرکج تا میدان بسیج با تملک و تخریب ۳ ملک به پایان رسیده که عملیات عمرانی در این قسمت به‌زودی شروع می‌شود.
مهندس هوشیار گفت: تملک املاک واقع در مسیر ورودی کرکج تا سه راهی اهر نیز در حد اقل زمان ممکن انجام و به اتمام خواهد رسید.
شهردار منطقه پنج کلانشهر تبریز هدف از اجرای باند کندروی شمالی جاده تهران را تغییر مبلمان شهری و زیبا‌سازی ورودی شهر اعلام کرد و گفت: با دستور شهردار تبریز پروژه احداث باند کند رو شمالی جاده تهران در برنامه کاری این منطقه قرار گرفته که با سرعت در حال انجام است. در پی آزاد‌سازی حدفاصل ورودی کرکج تا میدان بسیج رئیسی مسوول هماهنگی شهرداری‌های مناطق کلان‌شهر تبریز با ارسال نامه‌ای از عملکرد این منطقه در تسریع، توافق و تخریب املاک واقع در باند کندرو شمالی تقدیر کرده است. با اجرای باند کند رو حریم جاده تهران از ۲۳ متر به ۳۸ متر افزایش می‌یابد.