دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان به بانک‌های استان اصفهان برای بر طرف کردن معضل ارائه تسهیلات بانکی به صنایع و دیگر نهادهای اشتغال در استان اصفهان فرصتی سه ماهه داد و به بانک‌ها متذکر شد که باید خود را با سیاست‌های دولت و مدیریت استان هماهنگ کنند. رسول زرگرپور با اشاره به تشکیل کارگروه اشتغال و بررسی وضعیت جذب اعتبارات بانکی برای ایجاد اشتغال در استانداری اصفهان افزود: یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت زندگی مردم، از طریق افزایش میزان تسهیلات و اعتبارات و جذب صحیح اعتبارات و تسهیلات است.

وی به نرخ بیکاری استان اصفهان اشاره کرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری در استان اصفهان یک درصد بالاتر از میانگین کشور و در حال حاضر ۱۲ درصد است. استاندار اصفهان با بیان اینکه عدم ارائه تسهیلات بانکی یکی از معضلات ایجاد اشتغال استان در چند سال گذشته بوده است، افزود: در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های صنعت، کشاورزی، مشاغل خانگی و شرکت‌های دانش بنیان به شورای هماهنگی اشتغال استان اختصاص یافته است که شورای بانکی استان این مبلغ را تا یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ کارگروه‌های مختلف، طرح‌هایی به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، یعنی ۵/۱ برابر تسهیلاتی را که در اختیار بوده به سیستم بانکی استان معرفی کرده است، ادامه داد: سیستم بانکی استان اصفهان از این میزان تنها ۸۰۰ میلیارد تومان آن را تعهد کرده است.

زرگرپور با بیان اینکه صنایع استان سال گذشته تنها ۴۳۰ میلیارد تومان از اعتبار بانکی مصوب شده را جذب کرده‌اند، اظهار کرد: این میزان جذب تسهیلات تنها ۳۷ درصد از تسهیلات تصویب شده است و این ضعف بزرگی در استان است.