دنیای‌اقتصاد، کرج، رسول باقری: رئیس شورای اسلامی شهر کرج از وجود مستنداتی مبنی بر بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به شهر کرج خبر داد و گفت: اسناد و مستندات موجود بر مطالبه این بدهی صحه می‌گذارند. به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمود دادگو اظهار کرد: اجرای تعدادی از طرح‌های عمرانی مرتبط با حوزه راه و شهرسازی از سوی شهرداری کرج که طی سال‌های اخیر انجام گرفته، در حالی است که وظیفه احداث و اجرای طرح‌های فوق به عهده وزارت راه و شهرسازی بوده و اعتبارات صرف شده در این بخش‌ها به‌نوعی قرض به دولت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ازجمله این طرح‌ها احداث پل‌ها و تقاطعاتی در مناطق حصارک، مهرشهر، امیرکبیر و شهید کچویی بوده است که از وظایف وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌آید؛ اما از محل اعتبارات شهرداری کرج برای اجرای آنها استفاده شد.

رئیس پارلمان محلی شهر کرج با اشاره به شرایط بحرانی این کلانشهر از حیث ترافیک و حمل‌ونقل شهری، یکی از راه‌های اصلاح وضع موجود را راه‌اندازی قطار شهری دانست و از نماینده عالی دولت در استان البرز خواست با پیگیری این مطالبات از دولت، مبالغ مذکور را در مسیر به حرکت درآوردن چرخ‌های قطار شهری به‌کار گیرند.