دنیای اقتصاد، کرمان، مرجان ضیایی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: دومین موزه صنعت برق کشور به زودی در کرمان افتتاح می‌شود. منصور شهبا با اشاره به اینکه ساخت کارخانه چراغ برق قدیم کرمان در دو مرحله صورت می‌گیرد، افزود: مرحله دوم این مجوعه مربوط به موزه صنعت برق است که به‌زودی آماده افتتاح می‌شود. وی خاطرنشان کرد: طرح ساخت موزه صنعت برق با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اجرا شده که البته هنوز به مرحله پایانی خود نرسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: مرحله اول این مجموعه مربوط به محوطه‌سازی و ساختمان شماره ۲ کارخانه قدیم برق است که به عنوان فضای اداری مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: آغاز بازسازی کارخانه چراغ برق قدیم و تبدیل آن به موزه صنعت برق در مردادماه ۹۳ با محوریت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان و همکاری شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان و همچنین با همفکری و همراهی شهرداری و میراث فرهنگی آغاز شد. شهبا تصریح کرد: این مجموعه پس از موزه صنعت برق تهران دومین موزه صنعت برق کشور خواهد بود. وی افزود: برق اولین بار سال ۱۳۱۱ توسط مرحوم هرندی به کرمان آورده و پس از فراگیر شدن استفاده در شهر کرمان و نصب نیروگاه در خارج از شهر روز به روز از رونق کارخانه چراغ برق قدیم کاسته شد.

وی گفت: صنعت برق کرمان از ابتدای ورود تاکنون فراز و نشیب زیادی را طی کرده و با وجود ناهمواری‌ها با همت ستودنی دست‌اندرکاران هم‌اکنون پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در این صنعت شاهد هستیم که روند تکامل آن جالب توجه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان افزود: درصدد هستیم با ساخت موزه صنعت برق تاریخ این صنعت را با تمامی جذابیت‌های علمی و هنری برای نسل‌های آینده به یادگار بگذاریم.

وی گفت: دومین موزه صنعت برق کشور پس از افتتاح آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.