سید علی اصغر میرابراهیمی گفت: ۲۵ درصد از همکاران ما در این اتحادیه در تهران نسبت به باطل کردن پروانه کسب خود اقدام و در اتحادیه‌های صنفی همگن از جمله کبابی، ساندویچ فروشی‌ها یا غذاهای بیرون بر فعال شدند.

این مقام مسوول در اتحادیه رستوران و سلف سرویس‌های تهران بیان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا ۸۰۰ واحد صنفی رستوران و سلف سرویس در تهران فعال بودند و ۲۰۰ نفر نیز در این حوزه با تکمیل پرونده‌های خود درصدد دریافت پروانه کسب برای واحدهای صنفی خود بودند.

میرابراهیمی تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا و انتشار گسترده پیام‌ها و خبرهای منفی مبنی بر اینکه مردم از خوردن غذا در بیرون خودداری کنند، واحدهای صنفی رستوران داران در سطح شهر تهران بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از فروش خود را از دست دادند. رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس‌های تهران با بیان اینکه از ۱۵ آذرماه سال جاری پس از دو هفته تعطیلی همکاران ما در سطح شهر تهران فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: با این حال به علت افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های دیگر برخی از واحدهای صنفی رستوران و سلف سرویس‌های تهران از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کرده‌اند وعلت آن هم از سوی همکاران ما، نبود مشتری در رستوران‌های تهران اعلام شده است. میرابراهیمی تصریح کرد: هرچند که رستوران‌ها در گروه شغلی۲ قرار گرفته‌اند و می‌توانند در شهر تهران فعالیت خود را آغاز کنند، ولی تعدادی از همکاران ما به علت شرایط بد اقتصادی برای بازگشایی مجدد واحدهای صنفی خود تمایل نشان نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس‌های تهران اظهار کرد: برخی از رستوران‌ها در تهران پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۰۰ نفر کارگر داشتند، اما به علت کاهش مشتری همکاران ما مجبور شدند بیش از ۳۵ درصد از نیروی انسانی واحدهای صنفی خود را تعدیل کنند.هم اکنون از ۸۰۰ واحد صنفی رستوران و سلف سرویس در تهران عملا ۲۵ درصد از همکاران ما در این صنف نیستند و کسادی بازار نیز سبب شده است که عده‌ای از همکاران همچنان رستوران خود را تعطیل کنند و دلیل عمده آن نیز کسادی بیش از حد بازار است.