نخستین شماره «فیگارو» در پاریس

روزنامه فیگارو که به زبان فرانسه و در پاریس منتشر می‌شود، در سال ۱۸۲۶م. به‌عنوان یک هفته نامه طنز و انتقادی تاسیس شد و به همین دلیل از ابتدای تاسیس مخاطبان بسیاری پیدا کرد. این روزنامه نام خود را از شخصیت «فیگارو»در نمایشنامه‌های ازدواج فیگارو، آرایشگر شهر سویل و مادر گناهکار نوشته «پیر بو مارشه» اقتباس کرد.

فیگارو تا سال ۱۸۵۴م. به‌طور نامنظم چاپ می‌شد، اما در سال ۱۸۶۶م. انتشار آن منظم شد و توانست بالاترین تیراژ را نسبت به سایر روزنامه‌های فرانسه به‌دست آورد. اولین شماره فیگارو به‌صورت روزنامه در ۱۶نوامبر ۱۸۶۶م به چاپ رسید که ۵۶ هزار نسخه بود. فیگارو از سال ۱۸۸۶م. از حالت طنز خارج شد و به مسائل جدی‌تر پرداخت.

شکل ظاهری این روزنامه پس از ۳۰ سال تغییر کرد و عنوان روزنامه با رنگ آبی چاپ می‌شود. فیگارو در حال حاضر به موضوعات گوناگونی از جمله سیاست، فرهنگ، بین‌الملل، ورزش، سرگرمی، سینما و تلویزیون می‌پردازد و عمدتا در ۲۸ صفحه و به‌صورت رنگی در صفحات اول و آخر، تک رنگ و دو رنگ در صفحات داخل و در قطع متوسط و روی کاغذ کاهی منتشر می‌شود. روزنامه فیگارو دارای ضمائم زیادی با مضامین گوناگون است که مهم‌ترین آنها عبارتند از: فیگارو اقتصادی، فیگارو سرمایه‌ها، راهنمای فیگارو، فیگارو موسسات، فیگارو ادبی، فیگارو اسکاپ و مادام فیگارو.