11

آلودگی صوتی و هوای ناسالم شهری امکان بازکردن در و پنجره و استفاده از تهویه محیطی را از ما گرفته‌اند، به‌همین‌دلیل، بوگیر و خوشبو‌کننده‌ها به سبک زندگی امروز ربط دارند؛ چون در همه فصول سال ‌نمی‌توانیم دست به دامن هوای آزاد برای رفع بوی جوراب مهمانان، باقی‌مانده دود سیگار یا بوی روغن‌سوخته یا ادویه تند غذایی شویم که شب گذشته طبخ شده و هنوز هم اثر آن را در محیط احساس می‌کنیم.  به گزارش سایت «به نظر»، به‌جز مصارف خانگی کسب‌وکارها هم به خوشبو‌کننده هوا نیاز دارند. کافی‌شاپ‌ها، محل تجمع افراد، فروشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی، باشگاه و آرایشگاه‌ها به انواع بوگیر و خوشبو‌کننده نیاز دارند؛ چون با تجمع افراد کیفیت هوای فضای سربسته افت می‌کند.

 انواع خوشبو‌کننده‌های محیطی

طراحی خوشبو‌کننده و انواع بوگیر متنوع است و بسته به نیاز و محیطی که در آن قرار دارید، می‌توانید از انواع مدل‌های موجود در بازار استفاده کنید. در مدل‌های آئروسل مایعات خوشبو با رایحه‌های مخلتف و مطبوع در قالب اسپری فشرده‌سازی می‌شوند. با هر بار اسپری عوامل معطر به‌صورت ذرات بسیار ریز در محیط پراکنده و به‌سرعت تبخیر می‌شوند. استفاده از خوشبو‌کننده‌های آئروسل ساده است و قیمت متوسطی دارند.

یکی دیگر از محصولات خلاقانه‌ای که با هدف تهویه هوای محیط تولید می‌شود انواع شمع‌های معطر هستند. این نوع شمع‌ها به‌دنبال روشن و ذوب‌شدن عطر خوشایندی در محیط منتشر می‌کنند؛ اما لازم است بعد از هربار روشن‌کردن حواستان را جمع کنید و به درجه شعله و محل قرارگیری شمع در محیط توجه داشته باشید.

استفاده از اسانس اخیرا متداول شده است. نحوه روشن کردن و استفاده از این محصولات به‌ویژه برای مصارف خانگی و شرکتی آسان است و حتی می‌توانید از آنها به‌عنوان یک وسیله دکوراتیو استفاده کنید.

منبع اصلی خوشبو‌کننده‌هایی که به‌صورت اسانس تولید می‌شوند مایع معدنی معطر یا الکل موجود در محفظه آنها است. رایحه محتوای مخزن به وسیله قرار دادن چوب یا هر وسیله مشابه در هوا پخش می‌شود که می‌توانید سرعت پخش آن را در محیط تنظیم کنید.  برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا و بخور هم می‌توانند به‌عنوان خوشبو‌کننده استفاده شوند؛ به شرط آنکه مخزن مجزا برای مواد معطر داشته باشند.   مزیت دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوای پخش اتوماتیک و دوره‌ای ماده معطر در محیط بدون نیاز به دخالت دست است. خرید این دستگاه‌ها را برای اماکن پر رفت و آمد و عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

یکی دیگر از ابزارهای ارزان‌قیمت و در دسترس برای خوشبو‌کردن هوا انواع بوگیر جامد است. از این نوع بوگیر می‌توانید در محیط سرویس بهداشتی، خودرو و حتی منزل استفاده کنید.

پخش بو با استفاده از بوگیر به برند تولیدکننده و کیفیت محصول بستگی دارد. به‌طور کلی انتشار بوی بوگیرها کندتر از سایر ابزارهای موجود در بازار است و بنابراین ماندگاری بیشتری دارند.

برای اسپری مداوم خوشبو‌کننده در محیط می‌توانید از انواع بوگیر اتوماتیک استفاده کنید. ابتدا لازم است این دستگاه‌ها را با اسپری خوشبو‌کننده با رایحه مناسب پرکنید، سپس دستگاه بر اساس زمانی که شما تنظیم کردید یا باز و بسته‌شدن درب خوشبو‌کننده را در محیط اسپری می‌کند.

انواع خوشبو‌کننده هوا

اسپری خوشبو‌کننده هوا لمسر مدل TOMFORD :لمسر از برترین برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع اسپری‌های خوشبو‌کننده هوا است. مدل TOM FORD یکی از انواع خوشبوکننده‌های مطبوع این برند است که در حجم 250 میلی‌لیتر به فروش می‌رسد. از رایحه مطبوع و ملایم این خوشبو‌کننده می‌توانید در فضای منزل، سرویس بهداشتی و محل کار استفاده کنید.

اسانس خوشبو‌کننده  ایفل

از طراحی خاص خوشبوکننده‌های ایفل علاوه‌بر رایحه مطبوع می‌توانید به‌عنوان یک وسیله تزئینی و دکوراتیو استفاده کنید. مدل angel شامل سه چوب بامبو با جذب بالا است که درون 110 میلی‌لیتر محلول با اسانس Angel Melek غوطه‌ور شده‌اند. این اسانس به مرور زمان توسط چوب‌ها جذب و در فضای پراکنده و پخش می‌شود.

 خوشبو‌کننده هوا جنتالین

خوشبو‌کننده هوا جنتالین مدل Lavender با رایحه قوی و آرامش‌بخش گیاه کوهستانی اسطوخودوس تولید شده است. این محصول شامل یک بطری حاوی اسانس و 6 چوب جاذب است که به مرور زمان بوی مطبوع را بدون الکل و گاز اضافی در محیط پخش می‌کند.  از این محصول که در ظروف 50 میلی‌لیتری عرضه می‌شود، می‌توانید در محیط خودرو، محل کار و گوشه به گوشه منزل استفاده و از رایحه خاطره‌انگیز آن لذت ببرید.

 بوگیر توالت هوم‌فرش

خوشبو‌کننده‌های ژله‌ای و جامد 70 میلی‌لیتری، ارزان‌ترین راه موثر برای رفع بوی نامطبوع سرویس بهداشتی هستند. بوگیر توالت هوم‌فرش هم به‌صورت جامد و با یک آویز پلاستیکی جهت نصب در سرویس بهداشتی طراحی شده و قیمت مناسبی دارد.

 اسپری خوشبو‌کننده هوا کامفورت

خوشبو‌کننده هوای کامفورت مدل SpringFlower به‌صورت اسپری و در حجم بالا (نیم‌لیتری) تولید شده و علاوه‌بر محیط، برای استفاده مستقیم روی پارچه نیز مناسب است. استفاده همزمان از این اسپری خوشبو‌کننده روی انواع پارچه ماندگاری عطر نرم‌کننده لباس را تقویت و بیشتر می‌کند.

 ژل خوشبو‌کننده هوا لمسر

خوشبو‌کننده هوا لمسر مدل Rose مدتی است که به‌صورت ژل و در بسته‌بندی کوچک و جمع و جور 70 میلی‌لیتری تولید شده است. این خوشبو‌کننده را می‌توانید در سطوح مختلف نظیر سرویس بهداشتی، حمام، کمدها یا فضای نشیمن قرار دهید و از رایحه خوش گل رز لذت ببرید.

اسانس خوشبو‌کننده هوا هوم‌فرش

خوشبو‌کننده هوا هوم‌فرش مدل damask به‌صورت ژله‌ای و در بسته‌بندی زیبا و شکیل 130میلی‌لیتری تولید شده و از رایحه ماندگار و ملایمی برخوردار است. از این خوشبو‌کننده هوا می‌توانید در محیط سرویس بهداشتی و اتاق‌های کوچک استفاده کنید.

 اسپری خوشبو‌کننده هوا هاربی

رایحه اقیانوسی اسپری خوشبو‌کننده هوا هاربی فضای وسیعی از منزل، سرویس بهداشتی و محل کار را پوشش می‌دهد و علاوه‌بر پخش بو، از ماندگاری خوبی برخوردار است. این محصول حجم بالایی (540 میلی‌لیتر) دارد و با توجه به قیمت از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

 اسپری خوشبو‌کننده هوا دریکس

در میان روزمرگی‌ها و مشغله‌ها یک رایحه خوشبو و متفاوت کافی است تا خستگی از جان آدمی برای لحظاتی جدا شود. اسپری خوشبو‌کننده هوا دریکس از برندهای معروف ترکیه بوده و اخیرا با رایحه معروف ادکلن Versace  و در اسپری‌های 400 میلی‌لیتری تولید شده است. این محصول علاوه‌بر بوی مطبوع از پخش و ماندگاری مطلوبی برخوردار است.

قرص بوگیر توالت فرنگی پاوراکتیو

قرص بوگیر پاوراکتیو مدل limon محصولی اختصاصی برای نصب در توالت فرنگی است. این محصول در بسته‌بندی 100 میلی‌گرمی با یک دسته پلاستیکی طراحی شده که داخل توالت فرنگی قرار می‌گیرد و توپی‌های موجود در آن به‌صورت تدریجی اسانس را در محیط آزاد می‌کنند. با وجود رایحه قوی این خوشبو‌کننده دفعات شستشوی سرویس بهداشتی نیز کم‌تر می‌شود.