تست سقوط آی‌فون 7 و نوت 7

دنیای اقتصاد: وب‏سایت Tabtimes همزمان با عرضه آی‌فون‏های جدید به بازار، مثل سال گذشته تست‏های سقوط آزاد را روی آنها اجرا کرده است. نکته قابل توجه اینکه آزمایش مقاومت آی‌فون‏های جدید اپل در برابر ضربه، در کنار آزمایش تعیین مقاومت گلکسی نوت ۷ سامسونگ انجام شده است.

در این بررسی‏ها، هر دو گوشی یعنی آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷ پلاس نه‏تنها آزمایش اول بلکه مرحله دوم آزمایش سقوط را در کمال تعجب با موفقیت پشت‏سر گذاشتند. در طرف مقابل، گلکسی نوت ۷ سامسونگ یک عیب اساسی دارد که البته آتش گرفتن آن نیست. مشکل این فبلت، استفاده از شیشه در هر دو سمت گوشی یعنی جلو و پشت آن است. این درحالی است که نوت ۷ از گوریلا گلس ۵ استفاده می‏کند. اگرچه گوریلا گلس ۵ در مقایسه با گوریلا گلس ۴ از مقاومت کمتری در برابر خط و خش برخوردار است، اما استقامت بیشتری در برابر شکسته شدن دارد. گلکسی نوت ۷ از سه آزمایش جان سالم به در برد اما بالاخره وقتی روی قسمت لبه منحنی فرود آمد، تحملش به پایان رسید. تلاش‏های بیشتر برای شکستن این گوشی بدون نتیجه ماند، اما به‏نظر می‌رسد اگر دستان شما به هر دلیلی چرب است نباید این گوشی را در دست بگیرید چون اگر از لبه خمیده‏اش به زمین بیافتد حتما خواهد شکست.

درنظر داشته باشید صرفا اتکا به نتیجه این آزمایش که در آن آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷ پلاس جان سالم به در بردند و نوت ۷ نتوانست پیروز میدان باشد، نشان‏دهنده مقاومت یا ضعف این دستگاه‏ها در برابر ضربه نیست. به بیان دیگر، زاویه سقوط، نحوه فرود، سطحی که گوشی با آن برخورد می‏کند و بسیاری عوامل دیگر در نتیجه کار موثر خواهند بود. افتادن موبایل از دست شما کمی هم شانس می‏خواهد برای مثال نوت ۷ فقط اگر روی قسمت لبه منحنی فرود آید خواهد شکست و در زوایای دیگر مانند آی‌فون سالم می‏ماند.