ایسنا: مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی با بیان اینکه طی مدت اجرای طرح ترابردپذیری کمتر از ۲۰ هزار نفر اپراتور خود را تغییر داده‌اند،گفت: در این مدت نیز حدود ۲۰ درصد افرادی که از شبکه ما به اپراتورهای دیگر ترابرد کرده بودند به شبکه همراه اول بازگشتند.

وحید صدوقی‌ظهر در نمایشگاه تلکام به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های همراه‌اول پرداخت و در ارتباط با توسعه نسل چهار و نیم اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نصب حدود ۱۱ هزار سایت برای ارائه این خدمات برنامه‌ریزی شده که در شهریور ماه بیش از ۱۱۰۰ سایت نصب شده و اکنون مشترکان در صورت دسترسی به دستگاه‌های حمایت‌کننده از این خدمات توان دانلود بیش از ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه زمان دریافت پروانه تنها ۲ درصد دستگاه‌های مشترکان نسل چهار را پشتیبانی می‌کرد، گفت: اکنون تعداد این دستگاه‌ها به ۱۵ درصد رسیده است و همین موضوع نیاز به توسعه خدمات این بخش را بیان می‌کند. وی همچنین از برنامه‌ریزی این اپراتور برای توسعه خدمات نسل چهار خبر داد و گفت: برنامه توسعه نسل چهار از شهریور ماه سال جاری شروع شده و پیش‌بینی ما این است که تا سال بعد بتوانیم حداقل ۲۰۰ شهر را به این نسل مجهز کنیم.

صدوقی در پاسخ به بحث یکپارچه‌سازی مخابرات و همراه‌اول نیز اظهار کرد: برنامه پنج ساله مخابرات ارائه شده و باید اقدامات لازم انجام شود چراکه سهام ما در بورس عرضه شده و جمع‌آوری آن کار ساده‌ای نیست اما آمادگی‌های لازم برای این کار کسب خواهد شد. مدیرعامل اپراتور اول ارتباطی کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره شعار این شرکت در طرح ترابردپذیری و اینکه آیا این شعار به نوعی توهین به مشترکان سایر اپراتورها نبوده و آنها را غیرمعتبر خطاب نمی‌کند، عنوان کرد: در همراه اول بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان برای حفاظت از اطلاعات سرمایه‌گذاری شده و به نظر ما همین که این اطلاعات در همراه اول حفظ می‌شود نوعی اعتبار است.