فارنت: شاید بتوان اصلی‌ترین قابلیت ظاهری اضافه شده به مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ را در تجهیز این دستگاه به نوار لمسی کیبورد دانست. البته هرچند این یک نوآوری منحصربه‌فرد محسوب نمی‌شود، زیرا مایکروسافت ایده به‌کار‌گیری آن را سال‌ها پیش مطرح کرده بود، با این حال به نظر می‌رسد به قدری جذاب هست که به‌ مرور زمان شاهد عرضه محصولات بیشتری با این قابلیت باشیم.

جدا از بحث کاربردی بودن قابلیت تعبیه نوار لمسی روی کیبورد کم بوک پرو ۲۰۱۶، به نظر می‌رسد این ایده که بر اساس اخبار قبلی، مایکروسافت آن را در سال ۲۰۱۰ مطرح کرده است، با معرفی لپ‌تاپ جدید اپل به قدری جلوه کرده است که این احتمال وجود دارد که حتی سایر شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار و لوازم‌جانبی نیز در محصولات جدید خود چنین قابلیتی تعبیه کنند. البته به نظر می‌رسد شرکت اپل، پیشقدم به‌کار‌گیری نوار لمسی در کیبورد سایر محصولات خود است، به طوری که در همین راستا روز گذشته کاربری در شبکه Reddit، تصاویری از یک کیبورد، شبیه به آن چیزی که پیش‌تر در سری کامپیوترهای مک مشاهده کرده‌ایم را منتشر کرده است که در قسمت بالایی آن از نوار لمسی تاچ‌بار استفاده شده است. محصولی که در این تصاویر رندر شده مشاهده می‌شود، اکنون با نام مجیک کیبورد شناخته شده و به وضوح به‌کار‌گیری شورت‌کات‌هایی همچون وب‌سایت شرکت اپل، فیس‌بوک و اینستاگرام در قسمت نوار لمسی آن مشاهده می‌شود.

در قسمت بالایی کیبورد نیز نوار لمسی تاچ‌بار در قسمتی آلومینیومی به رنگ مشکی تعبیه شده است که انتظار می‌رود این میانبرها قابلیت شخصی سازی داشته باشند. در قسمت پشت کیبورد نیز کانکتور لایتینگ گنجانده شده است که قابلیت شارژ سریع را به همراه دارد. هرچند مجیک کیبورد کنونی موجود در بازار با یک بار شارژ کامل، تقریبا یک هفته کار خواهد کرد، با این حال بدیهی است که با تعبیه نوار لمسی تاچ بار در قسمت بالایی آن، این زمان به شکل محسوسی کاهش یابد. نکته قابل توجه دیگری که در تصاویر فوق نشان داده می‌شود، آن است که اپل در نظر دارد کلیدهای عددی (number pad) را به سری مجیک کیبورد بازگرداند. البته گمان می‌رود که این امر باعث به‌کار‌گیری باتری بزرگ‌تری در زیر این قسمت خواهد شد که در هنگام استفاده کیبورد به شکل بی‌سیم عمر شارژ باتری اصلی را افزایش می‌دهد. هرچند منبع خبر اطلاعات بیشتر در رابطه با درستی تصاویر فوق منتشر نکرده است، با این حال معتقد است که این محصول سرانجام قرار است با قیمت ۱۹۹ دلار برای دستگاه‌های آی‌مک، مک‌پروس و مک‌مینی به بازار عرضه شود.