«سیستم»، بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری بخش خصوصی است که بیش از ۷۷ هزار مشتری در سراسر کشور دارد. این شرکت بیش از ۶۸ درصد از شرکت‌های بازار سرمایه را در جمع مشتریان خود دارد و در صنعت رایانه بورس تهران پیشرو در تولید راهکارهای نرم‌افزاری است.

در همین راستا، محمد عزیزاللهی در گفت‌وگویی با «دنیای اقتصاد» درخصوص یکی از جدیدترین پروژه‌های این شرکت سخن گفت. «اکوسیستم بازار»، پلتفرم عرضه و فروش نرم‌افزارهای سازمانی است که در ایران برای نخستین بار و توسط همکاران سیستم رونمایی شده است.

عزیزاللهی با اشاره به گسترش مارکت پلیس‌ها در دنیا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیشتر کشورهای دنیا در چند سال اخیر محصولات و خدمات خود را به شکل بسترهای پلتفرمی به مشتریان ارائه داده‌اند، از این رو همکاران سیستم نیز طی سال‌های گذشته در همین زمینه گام برداشته است.  مدیرعامل شرکت همکاران سیستم در توضیح فعالیت «اکوسیستم بازار» گفت: این پلتفرم، بستری یکپارچه برای عرضه محصولات خاص نرم‌افزارهای سازمانی است که در آن مشتریان همکاران سیستم امکان خرید محصول دریافت و خدمات پس از فروش را با شرکت‌های توسعه‌دهنده نرمافزار خواهند داشت. عزیزاللهی همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ محصول خاص در بخش‌های مالی، تدارکات و لجستیک، فروش و خدمات، حسابداری مدیریت، سرمایه انسانی، مدیریت کارخانه، خرده‌فروشی و پیمانکاری در سبد محصولات این بازار وجود دارد و روز به روز به تعداد آنها اضافه می‌شود.  وی با اشاره به روند رو به محصولات و توسعه‌دهندگان بازار گفت: همکاران سیستم به دنبال گسترش شبکه شرکای توسعه محصول خود است و قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد این شرکت‌ها را به ۳۰ شرکت توسعه‌دهنده نرمافزار برساند.

مدیرعامل نماد سیستم افزود: به لطف اکوسیستم بازار، شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار می‌توانند با تکیه بر بستر نرم‌افزارهای راهکاران همکاران سیستم محصولات خود را توسعه داده و در بستر این مارکت‌پلیس با سرعت بیشتر و هزینه کمتری به فروش برسانند، ضمن اینکه از مزایای خاص همکاری با همکاران سیستم نیز برخوردار شوند.

وی همچنین اشاره کرد: بازار همکاران سیستم بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و قصد دارد که به عنوان نخستین پلتفرم توسعه نرم‌افزارهای سازمانی در کشور به تمامی مشتریان خود سرویس‌های جدیدی را با کمک تیم‌های متخصص ارائه کند.

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم در پایان اشاره کرد: با توجه به اینکه اکوسیستم بازار، به عنوان نخستین مارکت پلیس عرضه نرم‌افزارهای سازمانی در کشور توانسته در همین مدت کوتاه با اقبال خوبی از سوی مشتریان همراه شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود در افزایش سود عملیاتی شرکت نقش داشته باشد. همکاران سیستم در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۹۱ درصد افزایش سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته داشته و با دو مرحله افزایش سرمایه از ابتدای سال جاری، توانسته سرمایه شرکت را به ۱۰هزار میلیارد ریال برساند.