شرکت تحقیقات بازار «ترند فورس» با اعلام این مطلب در گزارشی نوشت: سهم مدل‌های گران‌تر آی‌فون ۱۴ پرو از ۵۰ درصدی که در برنامه اولیه در نظر گرفته شده بود، به ۶۰ درصد کل تولید افزایش خواهد یافت و ممکن است در آینده به ۶۵ درصد نیز افزایش پیدا کند. طبق گزارش «ترند فورس»، افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، ممکن است هزینه مصرفی را فلج کرده و به تقاضا برای برخی مدل‌های آی‌فون ۱۴ در سه ماه‌ نخست سال ۲۰۲۳ ضربه بزند. این امر می‌تواند با کاهش ۱۴ درصدی تولید و به افت فروش به ۵۲ میلیون دستگاه منتهی شود.

اپل ماه گذشته در راستای انتقال بخشی از ظرفیت تولید آی‌فون از چین، اعلام کرد مدل‌های آی‌فون ۱۴ را در هند تولید خواهد کرد. این شرکت که مدت‌ها تولید آی‌فون را در چین متمرکز کرده بود، در پی اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن و قرنطینه‌های کووید در سراسر چین که فعالیت اقتصادی را مختل کرده، به دنبال پایگاه‌های دیگری برای تولید محصولاتش بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، «ترند فورس» برآورد کرده که سهم اپل از هند، در سال ۲۰۲۳ از پنج درصد فراتر می‌رود و در سال‌های آینده، افزایش پیدا می‌کند. وب‌سایت اینفورمیشن هفته گذشته به نقل از دو منبع آگاه در اپل گزارش کرده بود: اپل چند هفته پس از آغاز عرضه آی‌فون ۱۴ پلاس، تولیدش را برای ارزیابی مجدد تقاضا برای این مدل میان رده، متوقف می‌کند. آی‌فون ۱۴ پلاس در میان مدل‌های جدید آی‌فون بود که هفتم سپتامبر رونمایی شدند و گزینه ارزان‌تری در مقایسه با مدل‌های گران‌تر آی‌فون پرو به شمار می‌رود. این مدل از هفتم ماه اکتبر روانه بازار شد. اپل ماه گذشته برنامه افزایش تولید مدل‌های جدید آی‌فون را با این انتظار که افزایش تقاضا برای مدل‌های جدید اتفاق نخواهد افتاد، لغو و به تولیدکنندگان قراردادی خود اعلام کرد اقدامات برای افزایش تولید گوشی‌های خانواده آی‌فون ۱۴ به میزان شش میلیون دستگاه در نیمه دوم امسال را محدود کنند. این شرکت گزارش درآمد سه ماهه منتهی به سپتامبر را روز پنج‌شنبه منتشر خواهد کرد و مهم‌ترین بخش این گزارش، جزئیات مربوط به فروش مدل‌های سری‌۱۴ آی‌فون خواهد بود. بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظرند دریابند آیا مدل‌های جدید آی‌فون، مسیر چرخه رشد را دنبال می‌کنند یا شرایط اقتصادکلان جهانی بر فروش این مدل‌های پیشرفته تاثیر گذاشته است.