نیمی از گوشی‌های آی‌فون در هند تولید می‌شوند

انتظار می‌رود تولید آی‌فون ۱۵، امسال همزمان در چین و هند آغاز شود. پیش از این، برآورد شده بود یک چهارم از تولید آی‌فون تا سال ۲۰۲۵، مربوط به هند خواهد بود و جدیدترین گزارش نشان می‌دهد تغییر در تولید این گوشی پرچم‌دار، به این نقطه ختم نمی‌شود. تحقیقات بلومبرگ نشان می‌دهد در حال حاضر، تنها ۲۷/ ۲ درصد از کارخانه‌های تامین‌کننده اپل، در هند قرار دارند و این کشور پس از آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، انگلیس، تایوان، فرانسه و کره‌جنوبی، در رتبه هشتم جای گرفته است؛ اما پیش‌بینی می‌شود که این روند تغییرات قابل توجهی پیدا کند.

لوک لین، تحلیلگر واحد تحقیقات روزنامه «دیجی تایمز» تایوان به تازگی پیش‌بینی کرده است هند ممکن است تا سال ۲۰۲۷، نیمی از گوشی‌های آی‌فون جهان را در مقایسه با کمتر از پنج درصد فعلی، تولید کند. این پیش‌بینی پرحرارت‌تر از گزارش بانک «جی‌پی مورگان» است که پیش‌بینی کرده بود ۲۵ درصد از کل گوشی‌های آی‌فون جهان تا سال ۲۰۲۵ در هند تولید خواهند شد.

تولید آی‌فون در هند، از آوریل تا دسامبر سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، دو برابر شد. انتظار می‌رود سهم ویتنام هم از تولید مک‌بوک و ایرپاد اپل افزایش پیدا کند. تولیدکنندگان قراردادی از جمله چینی‌ها، اکنون به دنبال راه‌اندازی کارخانه در این کشور هستند. یک شرکت مشاوره هشدار داده است که احتمالا یکی از چالش‌های پیش روی اپل در سال آتی، حفظ استانداردهای کیفیت در زنجیره تامین متنوع باشد. اپل از لحاظ تاریخی، همکاری فوق‌العاده نزدیکی با تامین‌کنندگان چینی برای رعایت استانداردهای کیفیت توسط آنها داشته است. بر اساس گزارش وب‌سایت ۹to۵mac، با توجه به اینکه بخش زیادی از تولید اپل خارج از چین، توسط همان شرکت‌های تایوانی یا چینی ساخته می‌شود، این نگرانی شاید اغراق‌آمیز باشد.