پیش‌بینی افزایش قابل‌توجه قیمت آی‌فون ۱۵ پرو

آن‌طور که از سوی یک منبع تایید نشده در ویبو شایعه شده، اپل سرگرم برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت مدل‌های آی‌فون ۱۵ پرو در سال میلادی جاری برای افزایش اختلاف قیمت با آی‌فون ۱۵ پلاس است. قیمت آی‌فون ۱۴ پرو و آی‌فون ۱۴ پرو مکس به ترتیب از ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود. بنابراین هرگونه افزایش قیمت، هر دو مدل رده بالای آی‌فون را برای نخستین‌بار، به بالای هزار دلار می‌رساند.

در این گزارش آمده است: از آنجا که آی‌فون ۱۵ و آی‌فون ۱۵ پلاس نسبت به مدل‌های پرو دارای ویژگی‌های خاصی مانند جزیره پویا و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهند بود، لازم است که امسال مدل‌های پرو و غیرپرو از نظر قیمت اختلاف بیشتری داشته باشند. اواخر سال گذشته گزارش شد که اپل به‌طور جدی نگران فروش آی‌فون ۱۴ پلاس است که قیمت آن از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود و فقط ۱۰۰ دلار کمتر از آی‌فون ۱۴ پرو است. در نتیجه، این شرکت ظاهرا در حال بررسی استراتژی‌های قیمت‌گذاری متفاوتی برای تقویت فروش مدل‌های استاندارد آی‌فون ۱۵ است. جف پو، تحلیل‌گر فناوری در شرکت سرمایه‌گذاری «هایتونگ اینترنشنال سکیوریتیز»، این افزایش قیمت را تایید کرده است. با وجود گزارش‌های متعدد مبنی بر اینکه مدل‌های سال گذشته آی‌فون ۱۴، حدود ۱۰۰ دلار افزایش قیمت خواهند داشت، این اتفاق نیفتاد و قیمت آنها مانند مدل‌های آی‌فون ۱۳ بود.

اپل در سال‌های اخیر در بازارهای خارج از آمریکا، قیمت مدل‌های آی‌فون را چند بار افزایش داده است که تا حد زیادی، به دلیل نوسانات ارزی خارجی بوده است. به عنوان مثال، در انگلیس، قیمت آی‌فون‌۱۴ پرو از ۱۰۹۹ پوند آغاز می‌شود، در حالی که قیمت آی‌فون ۱۳ پرو ۹۴۹ پوند است. افزایش قیمت در آمریکا با توجه به تورم بالاتر از حد میانگین، محتمل است.

اپل موفق شده است قیمت اولیه شش نسل متوالی مدل‌های Pro را بدون تغییر نگه دارد؛ اما در نهایت قیمت‌ها احتمالا باید افزایش پیدا کند تا این شرکت بتواند حاشیه سود خود را حفظ کند. مشخص نیست که آیا آی‌فون ۱۵ و آی‌فون ۱۵ پلاس استاندارد هم نسبت به آی‌فون ۱۴ و آی‌فون ۱۴ پلاس که قیمت آنها به ترتیب از ۷۹۹ دلار و ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود، افزایش قیمت خواهند داشت یا خیر. انتظار می‌رود اپل طبق معمول در سپتامبر، سری آی‌فون ۱۵ را رونمایی کند.  بر اساس گزارش مک رومرز، شایعه شده است که هر چهار مدل آی‌فون ۱۵ پورت یو‌اس‌بی-سی، جزیره دینامیک و قاب کمی خمیده‌تر دارند؛ در حالی که بیش از ۱۰ ویژگی و تغییر بیشتر برای مدل‌های Pro شایعه شده است.