ناصر مرادی، معاون بازاریابی سازمانی مبین‌‌‌نت در تشریح این رویکرد گفت: بخش زیادی از سرویس‌‌‌های جدید مبین‌‌‌نت که در این نمایشگاه مورد تاکید قرار گرفته‌‌‌اند همگی مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا (IOT) هستند و برنامه ما این است که در کنار ارائه‌‌‌های ارتباطی معمول، راهکارهایی را برای ارتقای سطح هوشمندی سازمان‌ها و صنایع مختلف ایجاد کنیم. مرادی با اشاره به اقدامات مبین‌‌‌نت در راستای کمک به ایجاد شهر هوشمند گفت: در یک سال گذشته با شرکت‌ها و سازمان‌های شهری از جمله شهرداری، سازمان آتش‌‌‌نشانی، بانک‌ها و ... وارد همکاری شده‌‌‌ایم و در تلاشیم تا به ارائه راهکارهای هوشمند برای پاسخ به تمام بخش‌‌‌هایی که در سیستم مدیریت شهری می‌‌‌توانند مساله‌‌‌ساز شوند بپردازیم. وی هوشمندسازی سیستم‌‌‌های اعلام حریق را یکی از این موارد دانست که مدتی است در همکاری با سازمان آتش‌‌‌نشانی اجرایی شده و به ارتقای ایمنی ساختمان‌‌‌ها می‌‌‌انجامد. به گفته مرادی، با این راهکار، سیستم اعلام حریق ساختمان‌‌‌ها مستقیما به سازمان آتش‌‌‌نشانی وصل می‌‌‌شود و در صورت بروز حادثه، درخواست کمک به صورت خودکار به نزدیک‌‌‌ترین ایستگاه اعلام می‌‌‌شود. برآوردها نشان می‌‌‌دهد که با به‌کارگیری پروتکل‌‌‌های IOT و پیاده‌‌‌سازی چنین سیستمی، زمان اعلام و اطفای حریق تا ۱۵ دقیقه کاهش می‌‌‌یابد و این یکی از دستاوردهای مهم شهرهای هوشمند است. 

مرادی اتصال آسانسورها به این سیستم‌‌‌های هوشمند را از دیگر گام‌‌‌های حرکت در مسیر ایجاد شهر هوشمند دانست و گفت: ایجاد پارکینگ‌‌‌های‌‌‌ هوشمند و اتصال سیستم‌‌‌های حفاظتی مکان‌های مهم به مراکز داده اصلی، از دیگر امکاناتی است که در همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌‌‌دهیم. به موجب این راهکار، بانک و دیگر مراکز حساس می‌‌‌توانند کنترل مرکزی دقیق‌‌‌تری روی شعب خود داشته باشند. هوشمندسازی کافوهای مستقر در شهر که متعلق به شهرداری‌‌‌هاست، از دیگر نقاطی است که در راهکارهای هوشمندسازی ارائه شده از سوی مبین‌‌‌نت مورد توجه قرار گرفته است. مرادی با بیان اینکه این کافوها به دلیل میزبانی از زیرساخت‌های ارتباطی اهمیت بالایی برای شهرداری‌‌‌ها دارند گفت: تمام کافوهای سطح شهر می‌‌‌توانند از طریق اینترنت اشیا به یکدیگر متصل شوند و پنل هوشمندی برای مدیریت یکپارچه آنها در اختیار شهرداری قرار می‌‌‌گیرد. 

مرادی با بیان اینکه تمرکز یک سال اخیر مبین‌‌‌نت بر توسعه این راهکارها قرار داشته است گفت: با این‌حال در حال کار روی کارکردهای جدیدتری برای پاسخ به نیاز و مسائل شهری از طریق اینترنت اشیا هستیم که به زودی در قالب سرویس‌‌‌های هوشمند به بازار عرضه خواهند شد تا سطح امنیت و هوشمندی شهر را بهبود دهند. معاون بازاریابی سازمانی مبین‌‌‌نت در تشریح راهکارهای هوشمندسازی صنعتی ارائه شده از سوی این شرکت نیز اظهار کرد: اکنون در حال کار با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و معدن هستیم و با تعاملات انجام شده، قرار است در قالب بال ICT این شرکت‌های فعال در صنایع مادر وارد عمل شویم.