رییس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه اعلام نظر شورای نگهبان در مورد مغایرت ادغام وزارتخانه‌های ارتباطات و راه و مسکن با قانون اساسی به معنی منتفی شدن این لایحه نیست، گفت: ایراداتی به تشکیل تمامی وزارتخانه‌های جدید وارد شده که مجلس درصدد تامین آن برمی‌آید. علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه شورای نگهبان نظر نهایی خود را در مورد تایید لایحه ایجاد وزارت امور زیربنایی و ارتباطات به صورت کتبی اعلام نکرده است، اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که ابهام این لایحه و دیگر لوایح مربوط به تشکیل وزارتخانه‌های جدید از سوی شورای نگهبان مربوط به شرح وظایف و اختیارات این وزارتخانه‌ها است که جزئیات آن در این لوایح مشخص نشده است.

وی ادامه داد: طبق نظر شورای نگهبان باید شرح وظایف وزارتخانه‌های جدید و وزارتخانه‌هایی که قرار است با هم ادغام شوند در این لوایح دیده شود تا بتوان در مورد ادغام آن تصمیم‌گیری کرد و این امر تنها مختص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده و همه وزارتخانه‌ها را شامل می شود.

مطهری با تاکید بر اینکه این مشخص نبودن شرح وظایف وزارتخانه‌ها به معنی منتفی شدن بحث ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌های راه و مسکن نیست، گفت: شورای نگهبان هنوز جواب قطعی در این زمینه ارائه نکرده و اشکالاتی نیز که از این لایحه گرفته است از سوی مجلس تامین می‌شود.