فروش تجهیزات قدیمی تراشه‌سازان کره‌ای متوقف شد

سه فروشنده ابزارهای تراشه‌سازی دست‌دوم به فایننشال تایمز گفتند: شرکت‌های کره‌جنوبی به جای فروش دستگاه‌های تراشه‌سازی در بازار دست‌دوم، آنها را در انبارها نگهداری می‌کنند. یک فرد نزدیک به یکی از این شرکت‌های تراشه‌سازی گفت: «ما نگرانیم که این تجهیزات به دست نادرستی بیفتد و باعث مشکلاتی در روابط ما با دولت آمریکا شود.»

شرکت‌های تراشه‌سازی، انبار کردن دستگاه‌های قدیمی را در سال ۲۰۲۲ پس از آن آغاز کردند که واشنگتن کنترل‌های صادراتی را برای چین اعمال کرد تا مانع دستیابی پکن به تجهیزات تراشه‌سازی پیشرفته و تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته شود. یک فروشنده دیگر ابزارهای دست‌دوم در کره‌جنوبی گفت: «بعضی از خریداران چینی، این ابزارها را به روسیه می‌فروشند. از این رو، تراشه‌سازان نگران واکنش آمریکا در این باره هستند.»

پس از عرضه مدل جدید تلفن هوشمند هوآوی که در ساخت آن یک تراشه پیشرفته به‌کار رفته است، آمریکا متحدان خود در اروپا و آسیا را تحت فشار قرار داده است تا محدودیت‌ها را تشدید کنند. سامسونگ و اس‌کی هاینیکس به دلیل مهاجرت سریع از یک نسل تراشه به نسل بعدی و تغییر سریع ابزارها، منابع بزرگ تامین تجهیزات دست‌دوم هستند. شرکت‌های نیمه‌رسانای چینی، معمولا تجهیزات دست‌دوم را پیش از فروش آنها به واسطه‌ها برای فروش، بسته‌بندی می‌کنند. بزرگ‌ترین تقاضا از سوی چین است که اکثر تراشه‌سازان آن، نسل‌های قدیمی‌تر تراشه‌های مورد استفاده در دستگاه‌های برقی و خودروها را تولید می‌کنند.