بازارکم رونق موش‌واره‌‌های تازه نفس
بازار ماوس، کیبورد و لوازم جانبی ایران مدت‌هاست که دوران آزمون و خطا را پشت سر گذاشته و برندهای معتبر و قابل اطمینان خود را شناخته است.

در حال حاضر می‌توان گفت، سه برند Farassoo، A۴tech و Genius به طور جدی در حال رقابت برای قرار گرفتن در لیست ۱۱ قطعه‌ای مصرف‌کننده برای خرید رایانه هستند.
به گفته فعالان بازار و کارشناسان و همچنین با بررسی نظرسنجی‌هایی که از طریق برخی از سایت‌ها در این مورد انجام گرفته است، فراسو توانسته است در بازار ماوس محبوبیت قابل توجهی را کسب کند ودر نظرسنجی انجام شده در خرداد ماه سال 90، فراسو همچنان با اختصاص 38 درصد مقام اول خود را حفظ کند.
A۴tech وGenius نیز سال‌هاست با یکدیگر در رقابت هستند و A۴tech طی چهار دوره توانسته است جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد و در نظرسنجی انجام شده از اعضای فعال باشگاه ICT کشور، با رشد محبوبیت، ۲۰ درصد از بازار ماوس را به خود اختصاص دهد. به گفته فعالان بازار، قیمت و ظاهر مناسب محصولات این برند سال‌های زیادی است که در بازار ایران نظر کاربران خانگی را به خود جلب می‌کند، اما ضعف در حجم عرضه و نحوه توزیع در کشور از عواملی است که در کنار ضعف در ارائه خدمات پس از فروش باعث شده تا این برند با رشد کندی در ویترین‌ها و نهایتا روی میز کاربران خانگی قرار بگیرد. در حالی که تنوع و همچنین فناوری‌های روز در بسته‌های جذاب این ماوس‌ها بیش از هر چیزی نظرات را به خود جلب می‌کند، اما عوامل مذکور باعث شده تا این برند به آنچه که استحقاقش را دارد در بازار ایران دست پیدا نکند.همچنین Genius که با کاهش محبوبیت و درخواست روبه‌رو شده است در مقام سوم این نظر سنجی قرار گرفته است.
در نظرسنجی سایت SANDP همچنان می‌توان به رشد برند اکرون که از زیر شاخه‌های گروه فراسو است، اشاره کرد. برند Acron که کمتر از2 سال است پا به عرصه تقاضا گذاشته است نسبت به چندین دوره گذشته با افزایش محبوبیت روبه‌رو شده است و البته قابل ذکر است برای رسیدن به سه برند محبوب، راه پر پیچ و خمی را بر عهده دارد. ماوس‌های TVM، LG، Generous نمونه‌هایی از این دست هستند که در سال‌های اخیر در مقاطعی از سال 2 تا 3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند و از گود رقابت خارج شدند.
فعالان بازار همچنین با اشاره به رشد عرضه نمونه‌های تقلبی و بدون مارک در بازار این کالا می‌گویند، متاسفانه عرضه گسترده نمونه‌ها تقلبی و بدون مارک در عرصه تجهیزات کامپیوتری، باعث شده است عرضه‌کنندگان کالاهای اورجینال متضرر شوند.
محمد مولوی، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید، متاسفانه استفاده از برخی از کالاهای تقلبی باعث وارد آمدن صدماتی به کاربر می‌شود. استفاده از ماوس، کی‌بورد نامناسب و غیراستاندارد علاوه بر اینکه به مصرف‌کننده زیان مالی می‌رساند، بلکه باعث بروز آسیب‌هایی در ناحیه مچ دست، کتف و.... می‌شود. پس بهتر است از ابتدا برای خرید کالای مناسب و استاندارد اقدام کنیم.