طبق برنامه پنجم توسعه کشور یکی از برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تحقق نظارت و ارائه خدمات الکترونیکی است که در این راستا طرح جامع نظارت آنلاین بر اپراتورها آماده شده که امکان نظارت مالی، حقوقی و فنی را فراهم می‌کند. غلامرضا داداش‌زاده - مدیر کل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نظارت آنلاین، اطلاع‌رسانی و سرویس‌دهی به موقع به مشتریان اپراتورها آن را از اهداف الکترونیکی شدن نظارت بر اپراتورهای فعال در کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ارائه سرویس‌های اینترنت بر بستر EDGE به عنوان شاخص اینترنت موبایل در کشور در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: براین اساس در کشور نیز جی پی آر اس را به عنوان شاخص اینترنتی قبول نداریم و این سرویس جزو سرویس‌های دیتا تلقی می‌شود. او ادامه داد: اگر مشترکی بخواهد از اینترنت برروی موبایل خود استفاده کند، از استاندارد EDGE یا ۳G استفاده می‌کند، ارائه سرویس اینترنت بر روی موبایل بر بستر تکنولوژی GPRS دیگر به عنوان سرویس اینترنتی کاربرد نخواهد داشت و ظرفیت موجود برای ارائه سرویس‌های اینترنتی بر بستر موبایل در کشور کاملا وجود دارد.

مدیر کل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر این که از نظر ظرفیت ایجاد شده در شبکه‌های تلفن همراه کشور برای ارائه GPRS و EDGE مشکل خاصی دیده نمی‌شود، گفت: در پروانه فعالیت اپراتورها الزامی برای ارائه این سرویس‌ها با توجه به پوشش شبکه‌ای وجود ندارد، بلکه این اپراتورها هستند که به دلیل درآمدزایی به ارائه این سرویس علاقه‌مند بوده و خواهند بود.