ایجاد زیربنای شبکه برای ارائه سرویس‌های نسل سوم و مجوزهای لازم برای ارائه محتوا در بستر سرویس‌های نسل سوم- باند وسیع از جمله نیازهای اپراتور سوم است.

مجدمنش، رییس هیات عامل کنسرسیوم بزرگ مخابرات کشور اظهار داشت: طی برگزاری جلسات مختلف با حضور مسوولان وزارت ارتباطات در پنج ماه گذشته، توافقات خوبی با سازمان‌های سرمایه‌گذار در اپراتور سوم حاصل شد.

وی حضور این کنسرسیوم در اپراتور سوم را یک وظیفه دانست و افزود: ارتقای ارزش بازار از جمله اهداف این حضور بوده است.

مجدمنش خاطرنشان کرد: با مذاکرات انجام شده، تلاش‌هایی جهت ایجاد تمایل در اپراتورهای خارجی برای شرکت در اپراتور سوم و ارائه نسل سوم صورت گرفت که با طولانی شدن انتشار اسناد این کار با مشکل مواجه می‌شود.

وی تاکید کرد: با تاخیر در شروع به کار اپراتور سوم، اپراتور اول و دوم سهم بیشتری از بازار را جذب خواهند کرد. مجدمنش ایجاد زیربنای شبکه برای ارائه سرویس‌های نسل سوم و مجوزهای لازم برای ارائه محتوا در بستر سرویس‌های نسل سوم- باند وسیع را از جمله نیازها در این زمینه عنوان کرد.

اینترنت تلفن همراه مهمترین شاخص مد نظر ITU است

در حال حاضر بیشترین شاخصی که اتحادیه جهانی مخابرات به آن اهمیت می‌دهد شاخص‌های مربوط به استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه است.

احمد پورنگ نیا، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با سیتنا اظهار داشت:IT در سال‌های گذشته در ارائه آمار‌های خود به موارد دیگری توجه می‌کرد، اما این موارد هر سال تغییر می‌کند.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل در ادامه با بیان این مطلب که نسل سوم تلفن همراه جزو شاخص‌هایی خواهد بود که مورد توجه اتحادیه جهانی مخابرات قرار می‌گیرد، تصریح کرد: شاخص‌های دیگری به زودی به موارد مدنظر اتحادیه افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اتحادیه به سرویس‌هایی همچون موبایل بانکینگ و سرویس‌های مربوط به نسل‌های پیشرفته مخابراتی توجه کند.

مهندس پورنگ نیا، در پایان ابراز امیدواری کرد که ورود سرویس GPRS و همچنین بهبود وضعیت اینترنت broadband تا حدودی به افزایش شرایط شاخص کشور در آمارها منتهی شود.

تعاونی تلفن همراه تا پایان تابستان جاری افتتاح می‌شود

انجمن فروشندگان سیم‌‏کارت، گوشی و لوازم جانبی در راستای حمایت از فعالان بازار گوشی تلفن همراه اقدام به تاسیس تعاونی تلفن همراه کرد.

افشار فروتن لاریجانی، دبیر انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی اوضاع بازار تلفن همراه را بسیار نابسامان و آشفته دانست و افزود: با توجه به شرایط موجود و اعمال تعرفه ۲۵ درصدی واردات گوشی تلفن همراه حمایت از فعالان قانونی از سوی انجمن امری اجتناب‌ناپذیر و واجب تلقی می‌‏شود، بنابراین در راستای حمایت از فعالان قانونی بهترین راه حل ممکن ایجاد تعاونی تلفن همراه با مدیریت انجمن و عضویت اعضای انجمن بود.

فروتن ادامه داد: هدف از تاسیس تعاونی تلفن همراه ایجاد تقابل مناسب با کلیه فعالان این صنف و تاثیرگذاری مثبت در بازار است، به عبارتی این انجمن خواهان کاهش قاچاق گوشی تلفن همراه است که هم‌اکنون درصد بالایی از گوشی‌‏های موجود در بازار (در حدود ۸۰‌درصد) به صورت قاچاق وارد کشور شده‌‏اند.

وی ادامه روند کنونی بازار را دلیل ورشکستگی بسیاری از فعالان قانونی دانست و افزود: یکی از اقدامات مهم انجمن در تاسیس این تعاونی و جلوگیری از زیان‌دهی بیشتر فعالان، هولوگرام کردن تمامی محصولات تعاونی است.

دبیر انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده فعالان قانونی بازار تلفن همراه از اعضای انجمن هستند، بنابراین تمامی اعضای تعاونی تلفن همراه هم شامل شرکت‌‏های قانونی بازار گوشی تلفن همراه است.