نوت‌بوک جدید Lenovo در راه است

بازار دیجیتال- چندی پیش شرکت Lenovo، نوت‌بوک جدید سری سبک وزن خود را به بازار جهانی معرفی کرد. ThinkPad X۲۰۰ با باتری Cell-۴ فقط ۳۴/۱کیلوگرم وزن دارد و اگر از باتری Cell-۹ به جای باتری ۴-Cell آن استفاده شود وزن آن به ۶۱/۱کیلوگرم می‌رسد. ولی زمان استفاده از باتری آن به ۹ ساعت با یک بار شارژ افزایش پیدا می‌کند که زمان زیادی در مقایسه با دیگر نوت‌بوک‌ها است. به گزارش سازگار ارقام،X۲۰۰ ThinkPad دارای صفحه نمایش ۱۲.۱ اینچی با درایو ۶۴GB SSD یا‌ هارد دیسک GB۳۲۰ (به صورت انتخابی)، درایو نوری Blu-ray و پردازنده دو هسته‌ای ۴۰/GHz۲ است. این نوت‌بوک برای اولین بار حافظه‌های DDR۳ را تا GB۴ پشتیبانی خواهد کرد و از گرافیک Intel X۴۵۰۰ که دارای ۳۸۴MB حافظه و پشتیبان DirectX ۱۰ است نیز بهره خواهد برد.

این نوت‌بوک همچنین از قابلیت‌های جدیدی همچون سیستم ره‌یاب GPS و قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم UltraWide Band و WiMax نیز برخوردار است.

نوت‌بوک ThinkPad X۲۰۰ در مرداد ماه امسال تولید خواهد شد و با قیمتی حدود ۱۱۹۹‌دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

بنا به خبرگزاری IDC، لنوو با اضافه کردن قابلیت‌های بالای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در کامپیوترهای جدید خود امید به گرفتن بیشتر بازار جهانی دارد و تصمیم دارد تا خود را از رده چهارم جهانی به رده‌های بالاتر ارتقا دهد.