مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: تا زمان انتشار رسمی‌اسناد مزایده اپراتور سوم پیش‌بینی حضور شرکت‌های خارجی در این مزایده ناممکن است.

احمد پورنگ نیا در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: تاکنون شرکت و اپراتورهای خارجی گوناگونی به طور غیررسمی‌برای حضور در مزایده اعلام آمادگی کرده‌اند، ولی همچنان تقاضای رسمی‌ در خصوص حضور در مزایده اپراتور صورت نگرفته است.

وی با بیان این که در حال حاضر شرکت مگافون، اتصالات، برخی شرکت‌های کویتی به طور غیر رسمی‌ برای شرکت در مزایده اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: همچنین با اپراتور چاینا موبایل نیز درخصوص حضور در مزایده مذاکراتی صورت گرفته است.

این مقام مسوول با اشاره به معرفی مشاور خارجی توسط مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم گفت: انتشار اسناد مزایده اپراتور در مرحله بعدی قرار دارد که در این شرایط با خرید اسناد توسط داوطلبان آمار دقیق متقاضیان مشخص می‌شود.

گفتنی است اپراتور سوم تلفن همراه رقیبی برای اپراتور‌های فعلی محسوب می‌شود و طبیعتا حضور این اپراتور باعث ایجاد رقابت بیشتر در حوزه تلفن همراه، کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت در شبکه خواهد شد، اما نکته حائز اهمیت این است که ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه با راه‌اندازی اپراتور سوم در کشور میسر خواهد شد.

گوشی‌های هیوندایی توان رقابت با برندهای معروف را ندارد

مدیرعامل شرکت نیمه‌هادی عماد عرضه‌کننده گوشی‌های هیوندایی در بازار تلفن همراه کشور گفت: گوشی‌های هیوندایی توان رقابت با برندهای معروف موجود در بازار را ندارد.

حمیدرضا منجی با اشاره به استقبال از گوشی‌های هیوندایی به موبنا گفت: استقبال از این برند کره‌ای چندان چشمگیر نبوده به همین جهت قابلیت رقابت با برندهای معروف جهانی موجود در بازار را ندارد.

این مقام خاطرنشان کرد: اما این برند در کنار دیگر گوشی‌های روند طبیعی خود را در بازار تلفن همراه کشور طی می‌کند.

وی افزود: گوشی‌های هیوندایی شاید از لحاظ میزان استقبال با برندهایی همچون نوکیا و سونی اریکسون فاصله زیادی داشته باشد ولی این برند در بازار تلفن‌همراه کشور جایگاه و مشتریان خاص خود را نیز دارد.

مدیر عامل شرکت نیمه‌هادی عماد تصریح کرد: با توجه به تعرفه ۲۵درصدی واردات گوشی تلفن همراه، این شرکت درصدد است تا پایان سال جاری سه مدل دیگر از گوشی‌های هیوندایی را نیز به جمع دیگر مدل‌های این برند اضافه کند.

شرکت نیمه‌هادی عماد یکی از شرکت‌های طرف قرار داد با وزارت صنایع در اردیبهشت سال ۸۵ است که متعهد به تولید سالانه دو میلیون دستگاه تلفن همراه شده بود.

این شرکت نه تنها تاکنون نتوانسته به تعهدات خود عمل کند بلکه بعد از دو سال نابسامانی که به واسطه حمایت از تولید داخل و افزایش تعرفه واردات در بازار ایجاد شده است این بار اعلام کرده که توانایی رقابت با برندهای خارجی را ندارد.

این درحالی است که کارشناسان پیش از این گفته بودند که تولیدات داخلی توانایی رقابت با برندهای مطرح جهانی را ندارند.