در صورت تصویب قانون جدید در وزارت کشور هند، آن دسته از مشترکان هندی که از این پس قصد سیم‌کارت جدید را داشته باشند، باید نام دو مشترک تلفن‌همراه را که هم‌اکنون از خدمات مخابراتی استفاده می‌کنند به عنوان ضامن اعلام کنند.

آن دسته از هندی‌هایی که هم‌اکنون قصد خرید سیم‌کارت را دارند، باید مشخصات حقیقی و آدرس خود را در مراکز موجود ثبت کنند و این اطلاعات را به تایید برسانند.

تصویب قانون جدید مبنی بر معرفی دو ضامنی که از خدمات مخابراتی استفاده می‌کنند، یکی از پیشنهادهای وزارت کشور هند محسوب می‌شود. این پیشنهادها هم‌اکنون از سوی وزارت کشور به وزارت ارتباطات(DoT) هند ارجاع داده شده تا از این طریق امکان اجرای عملیات‌های تروریستی از طریق سرویس‌های مخابراتی غیرممکن شود.

این طرح و پیشنهاد دیگر ارائه شده در این زمینه روز گذشته در مجلس هند مورد بررسی قرار گرفت و مقامات امنیتی و کارشناسان مخابراتی این کشور توضیحات خود را در مورد آن اعلام کردند.

تلفن‌همراه هم‌اکنون یکی از ابزارهای کاربردی برای عملیات‌های تروریستی است و این طور که گفته می‌شود، طی سال گذشته یک گروه تروریستی در ماه مه سال گذشته با استفاده از این ابزار در مسجد مکه در شهر حیدرآباد هند انفجار ایجاد کرد.