بر اساس یافته‌های یک مطالعه، نیم میلیون نفر در کشورهای در حال توسعه با فروش کالاهای مجازی به بازیکنان در بازی‌های مجازی درآمد کسب می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این روش که به gold-farming معروف بوده مورد بررسی محققان دانشگاه منچستر قرار گرفته است.

بر اساس این تحقیق، در این صنعت در حدود ۵۰۰‌هزار نفر اشتغال دارند که ۴۰۰‌هزار نفر آن‌ها در چین بوده و ماهانه به طور متوسط ۱۴۵ دلار درآمد کسب می‌کنند. بنا بر برآوردهای تقریبی این بازار در حدود ۵۰۰میلیون دلار ارزش دارد.

این پدیده به گفته‌ محققان با وجود تلاش‌های شرکت‌های بازی برای مقابله با تجارت کالاهای مجازی در حال رونق گرفتن است؛ در بازی‌های آنلاین متعددی یافتن پول مجازی دشوار است از این رو بسیاری از بازیکنان به گولدفارمرها روی می‌آورند تا برای مجهز کردن آواتارها که شخصیت‌های مجازی معرف بازیکنان‌اند، پول مجازی به دست آورند.

به گفته برخی کارشناسان مجرمان هم در این امر مشارکت داشته و از کارت‌های اعتباری به سرقت رفته برای پرداخت حساب‌های خود استفاده کردند و کالاهای مجازی تبلیغ می‌کنند و از بازیکنان آنلاین بدون دادن هیچ کالایی پول می‌گیرند.