سازمان هواشناسی کشور

بازار دیجیتال- هیچ وقت به این موضوع فکر کرده‌اید که قبل از سفر کردن از وضعیت آب و هوای مکانی که می‌خواهید به آن سفر کنید باخبر شوید. برای این کار نیازی نیست که پای تلویزیون بنشینید و کانال‌ها را بالا و پایین کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید؛ چرا که راه‌های آسان‌تری هم وجود دارد.

برای باخبر شدن از هوای شهرهای داخلی مراکز استان‌ها و حتی وضع هوای راه‌ها کافی است به سایت سازمان هواشناسی کشور که شامل دو آدرسwww.irimet.net و www.weather.ir مراجعه کنید. این سایت بسیار ساده طراحی شده و خدمات موجود در آن به صورت دو نوار عمودی در دو سمت راست و چپ صفحه دیده می‌شود. همچنین در قسمت میانی صفحه نیز نقشه ایران دیده می‌شود که با کلیک روی هر کدام از استان‌ها می‌توانید به وضعیت آب و هوای آن پی ببرید.

شما از طریق این سایت می‌توانید به پیش‌بینی هوای کشور، تصاویر ماهواره‌ای، تصاویر رادار، وضع هوای جهان، هواشناسی کاربردی، آمار و اطلاعات و ... دست پیدا کنید.

یکی از قسمت‌های جالب این سایت که حتما مورد توجه مسافران قرار خواهد گرفت. قسمت هشدارها است، با کلیک روی این گزینه صفحات pdf پیش روی شما باز می‌شود که در آن هشدارها و اطلاعیه‌هایی در مورد وضعیت راه‌ها در چند روز آینده دیده می‌شود. همچنین ستون سمت چپ سایت نیز اطلاعاتی در مورد وضع هوای راه‌ها، راه‌های ترانزیتی شامل انزلی- امام خمینی، انزلی- بوشهر، جلفا- آبادان، مرزیل- بندرعباس، نوشهر- بندرعباس، وضع آب و هوای داخلی که شامل شهرهایی است که حتی تا به حال اسمشان به گوشتان هم نخورده مانند ازنا، آوج، آشخانه، آباده، الشتر، امیرآباد و ... دیده می‌شود.

مطلع شدن از وضع آب و هوای شهرهای خارجی و کشورهای منطقه‌ای از دیگر امکانات سایت هواشناسی کشور است.

پس بهتر است قبل از سفر کردن حتما سری به این سایت بزنید و از وضع آب و هوای مناطق مختلف کشور باخبر شوید.