انتظار می‌رود رشد بازار تلفن همراه مصر در سال میلادی جاری کند شده و در مقایسه با ۱۲‌میلیون مشترک جدید در سال گذشته، تنها هشت‌میلیون مشترک جدید به این بازار اضافه شود. به گفته تحلیل‌گران EFG-Hermes، ضریب نفوذ تلفن همراه در مصر در پایان سال میلادی گذشته ۵۵‌درصد بود و هنوز جای رشد وجود دارد، اما تا سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ طول خواهد کشید.

اراسکام تلکام که بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه عرب از نظر شمار مشترکان به شمار می‌رود نیز پیش‌بینی کرده رشد بازار تلفن همراهش در سال ۲۰۰۹ در مصر کند شود. رییس هیات مدیره اراسکام تلکام، در حاشیه‌ مجمع جهانی اقتصاد در اردن اظهار کرد: این شرکت به دنبال افزودن ۱۵‌میلیون مشترک دیگر در مصر ظرف دو تا سه سال آینده است. به گفته‌ رییس هیات مدیره‌ اراسکام تلکام،‌ فرصت‌های رشد در مصر شامل خدمات پهنای باند و بخش ارزش افزوده مانند بانکداری موبایل است.

اراسکام تلکام در مصر از طریق سرمایه‌گذاری مشترک در MobiNil فعالیت می‌کند. طبق آمار تحلیل‌گران Mobile World، شرکت MobiNil با ۳/۱۹‌میلیون مشترک، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه مصر است و پس از آن وودافون مصر با ۶/۱۷‌میلیون و شرکت تازه وارد اتصالات مصر با ۵۶/۳‌میلیون مشترک قرار دارند.