ورود نسل جدید دوربین‌های دیجیتال به گوشی‌های هوشمند
دو شرکت HTC و نوکیا با کار کردن روی پروژه‌های مجزا در تلاشند نسل جدید دوربین‌های دیجیتال باکیفیت و پیشرفته را در گوشی‌های هوشمند جدید خود ارائه کنند. کارشناسان هنوز به درستی نمی‌دانند که این دوربین‌های دیجیتال پیشرفته و کاربردی می‌توانند محبوبیت شرکت‌های موبایلی یاد شده را نزد کاربران افزایش دهند یا خیر.

پیش‌بینی می‌شود این محصولات از هفته آینده وارد بازار جهانی شوند. HTC و نوکیا سال ۲۰۱۲ را با دشواری‌های فراوان پشت‌سر گذاشتند و در مقابل بخش قابل ملاحظه‌ای از سهم خود را در بازار جهانی به رقبای اصلی یعنی سامسونگ و اپل واگذار کردند.
قرار است شرکت HTC در هفته جاری میلادی از آخرین و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند خود مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید با نام M7 پرده‌برداری کند. این دوربین دیجیتال کاملا متفاوت با تمام دوربین‌های موجود در بازار ساخته شده است و شرکت سازنده برای آن از 4 لنز 3/4 مگاپیکسلی استفاده کرده که گفته می‌شود عکس‌های گرفته شده با آن با کیفیت باورنکردنی توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.
نوکیا سال گذشته گوشی هوشمند ویژه‌ای را با نام Nokia ۸۰۸ PureView روانه بازار کرد که این محصول دوربین دیجیتالی ۴۱ مگاپیکسلی را در خود جا داده بود. همچنین مایکروسافت به تازگی نرم‌افزاری ارائه کرده که به کاربران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون امکان می‌دهد چشمک زدن را هنگام عکسبرداری تشخیص دهد.
نرم‌افزار جدید مایکروسافت برای دوربین ارائه شده و به این ترتیب عملکردهای دوربین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مشکلاتی مثل عادات پلک زدن که باعث خراب شدن تصاویر و عکس‌ها می‌شود را رفع می‌کند.
پس از نصب نرم‌افزار روی گوشی، هنگامی که دوربین آماده‌به‌کار می‌شود دستگاه بدون فشردن کلید شاتر به سرعت و پشت سر هم شروع به عکسبرداری می‌کند. به این ترتیب گالری عکس‌ها پیش روی کاربر قرار می‌گیرد و می‌توان بهترین عکس را از میان آنها که فرد پلک نزده انتخاب کرد. نوکیا این نرم‌افزار را روی وبلاگ خود گذاشته تا کاربران گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون بتوانند از آن استفاده کنند. بر این اساس، انتظار می‌رود این نرم‌افزار روی گوشی ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا که قرار است به زودی به بازار عرضه شود، سوار شود.