در حالی که کاربران و خریداران با افزایش شدید قیمت کالاهای دیجیتال در چند ماه اخیر مواجه شده‌اند، رییس اتحادیه فناوران رایانه مدعی است قیمت انواع کالاها به خصوص لپ‌تاپ و کامپیوتر ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است. این اظهارات در حالی است که در هنگام افزایش سرسام آور قیمت این کالاها، نهادهای ذی نفع واکنشی نشان نمی‌دادند.

سیدمهدی در گفت‌وگو با موبنا اظهار کرد: به‌دلیل کاهش قیمت ارز در کشور و همچنین ایجاد ثبات نسبی تمامی کالاها از جمله لپ‌تاپ، کامپیوتر، کارتریج و سایر لوازم جانبی با کاهش قیمت روبه‌رو شده اند.

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز نسبت به هفته‌های پیشین به ثبات نسبی رسیده، گفت: هم اکنون میزان نوسانات نرخ ارز در کشور طی روزهای گذشته به ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان رسیده که به موجب این موضوع فعالیت فعالان این حوزه افزایش یافته است.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به میزان تقاضای مشتریان در این بازار دیجیتالی و ارتباطی گفت: با وجود کاهش قیمت انواع کالاها در بازار همچنان مشتریان تمایل چندانی برای خرید کالا از خود نشان نمی‌دهند؛ چرا که متقاضیان منتظر ارزان‌تر شدن انواع این کالاها در بازار هستند.

به گزارش موبنا، نوسانات چشمگیر ارز طی ماه‌های گذشته باعث شد تا بهای تمامی کالاهای موجود در کشور از جمله کالاهای آی‌تی با افزایش قیمت چشمگیری روبه‌رو و بسیاری از خریداران نیز از مراجعه به بازار منصرف شدند.