پایان دوران رکود در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال - با خارج شدن بازار لپ‌تاپ از دوران رکود، قیمت انواع لپ‌تاپ نیز دستخوش تغییر و تحولاتی در این زمینه شد. طبق اعلام فعالان بازار، قیمت انواع لپ‌تاپ طی روزهای پایانی فروردین ماه تاکنون در حدود ۲ درصد کاهش یافته است که علت این امر افت قیمت جهانی لپ‌تاپ، افزایش عرضه در مقایسه با تقاضا و... عنوان شده است. روزبه کاشانی یکی از فروشندگان لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت دراین زمینه می‌گوید: بازار لپ‌تاپ که از اواخر اسفند ماه سال گذشته تا اواخر فروردین یک دوران رکود یک ماهه را تجربه کرده است، طی این مدت شاهد عرضه مدل جدیدی نبوده است و مدل‌های قدیمی نیز از فروش چندانی برخوردار نبودند.

این فروشنده از افت قیمت لپ‌تاپ طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: این کاهش قیمت به دلایل مختلفی از جمله کاهش جهانی قیمت لپ‌تاپ، نوسانات ارزی و... صورت گرفته است.

احدی یک فروشنده دیگر گفت: پیش‌بینی می‌شود با عرضه گسترده‌تر لپ‌تاپ طی روزهای آینده شاهد افت بیشتر قیمت لپ‌تاپ در بازار باشیم.

نمایندگی‌های فروش نیز از افت قیمت لپ‌تاپ طی چند روز اخیر در بازار خبر دادند.

ایران رهجو نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های سونی در ایران، با اشاره به افت جهانی قیمت لپ‌تاپ گفت: این مساله باعث شده است قیمت لپ‌تاپ در بازار داخلی نیز تا حدود زیادی کاهش یابد.وی مدل‌های

VGN-CR۲۳G، VGN-CR۳۵G و VGN-SZ۷,GN را از لپ‌تاپ‌های جدید سونی معرفی کرد که به تازگی وارد بازار شده‌اند.

طاهری کارشناس فروش شرکت زیگورات نیز از افت قیمت لپ‌تاپ‌های این برند خبر داد و علت این امر را قرار گرفتن فروشندگان در بازار رقابتی عنوان کرد.

به گفته وی مدل D۸۳۰ از لپ‌تاپ‌های پرفروش این برند است که با افت ۱۰۰ هزار تومانی قیمت نسبت به ماه گذشته به فروش می‌رسد.

این نمایندگی همچنین مدلinspiron ۱۵۳۰ که به پردازنده۲/۵ Core ۲ Duo مجهز است را از لپ‌تاپ‌های جدید Dell معرفی کرد که طی روزهای آینده وارد بازار می‌شوند. ارتاک نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Dell، Toshiba و... نیز از افت قیمت انواع لپ‌تاپ در بازار خبر داد و گفت: ورود سیستم‌های جدید به بازار باعث شده قیمت سایر مدل‌ها تا حدودی کاهش یابد.

گسترش همراه و نگاران نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های HP و IBM نیز از کاهش موجودی لپ‌تاپ‌هایشان خبر دادند و گفتند سری جدید لپ‌تاپ‌هایشان طی روزهای آینده وارد بازار می‌شود.