افزایش تقاضا برای تلویزیون‌های LCD

بازار دیجیتال- قیمت انواع تلویزیون طی یک ماه گذشته در بازار داخلی ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فعالان بازار، طی هفته گذشته میزان تقاضا برای انواع تلویزیون LCD تا حدودی افزایش یافته است و همچنین مدل‌های جدیدی نیز وارد بازار شده اند.

احمدی یکی از فعالان بازار ، در این رابطه می‌گوید: اگر چه میزان تقاضا برای تلویزیون‌های LCD به اندازه تابستان سال گذشته نیست، اما همین افزایش جزیی تقاضا برای این کالا طی مدت اخیر و با توجه به رکود طولانی مدتی که بازار طی ماه‌های گذشته با آن مواجه بوده است، خوشحال‌کننده است.

ایزدنیا مدیر فروش شرکت حافظ پخش، عرضه‌کننده محصولات دیجیتالی و صوتی تصویری سامسونگ در بازار داخلی با اشاره به افزایش تقاضا برای تلویزیون‌های LCD طی هفته‌های اخیر گفت: ورود مدل‌های جدید و همچنین فرا رسیدن فصل تابستان باعث این اتفاق شده است.

وی همچنین با اشاره به عرضه تلویزیون‌های LED به بازار گفت: با ورود تلویزیون‌های LED به بازار داخلی، این شایعه بر زبان‌ها افتاده است که عرضه چنین تلویزیون‌هایی باعث کاهش عرضه تلویزیون‌های LCD به بازار می‌شود و قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یابد.

همچنین تلویزیون‌های LED قیمت بالاتری نسبت به LCDها دارند و تنها قشر خاصی از این تلویزیون‌ها استقبال می‌کنند. به همین دلیل متقاضیان خرید تلویزیون‌های LCD دست به کار شده‌اند که تا قیمت‌ها افزایش نیافته برای خرید اقدام کنند.

مولودی یکی دیگر از فعالان بازار تلویزیون در این باره می‌گوید: بی‌شک عرضه تلویزیون‌های LED در بلند مدت می‌تواند باعث بروز تغییراتی در بازار تلویزیون شود.

اما این هرگز به این معنی نیست که با ورود تلویزیون‌های LED حجم واردات LCDها به بازار کاهش می‌یابد و در مقابل قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

به عقیده این فروشنده، تلویزیون‌های LCD طی سال‌های اخیر جایگاه خاصی نزد مصرف‌کنندگان کسب کرده‌اند و از آنجا که تنوع قیمت، طرح و مدل، برند و... در آنها زیاد است، به نظر نمی‌آید با ورود تلویزیون‌های LED گران قیمت، با کاهش عرضه مواجه شوند.

فروشندگان همچنین به احتمال کاهش مجدد تقاضا برای انواع تلویزیون در ایام رمضان اشاره کردند و گفتند: با توجه به اینکه ماه رمضان در پیش است و معمولا در این ماه، بازار کالاهای مختلف بی‌رونق می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم طی ماه رمضان بازار تلویزیون نیز مجددا وارد مرحله رکود شود.