کاهش عرضه کالاهای جدید به بازار

بازار دیجیتال- شنیده می‌شود بازار کامپیوتر طی ماه‌های گذشته با کاهش واردات کالا مواجه شده است و این موضوع یکی از دلایل ادامه دوران رکود در بازار عنوان شده است. فعالان بازار می‌گویند با توجه به این موضوع که واردکنندگان دیگر قادر به گشایش اعتبار مالی در امارات نیستند برای واردات کالا با مشکل مواجه شده اند و به همین دلیل روند واردات کالا به بازار داخلی تا حدودی کند شده است.البته برخی از واردکنندگان این ادعا را تکذیب کرده و می‌گویند در عرضه نمونه‌های جدید به بازار مشکلی وجود ندارد و کالاهای جدید بدون مشکل وارد بازار می‌شوند.

در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با سلیمانی یکی از عرضه کنندگان لپ تاپ به بازار داخلی داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود روند واردات کالاهای جدید به بازار طی ماه‌های اخیر کاهش یافته است.علت این موضوع چیست؟

کاهش نقدینگی واردکنندگان علت اصلی این اتفاق است؛ چرا که اکثر واردکنندگان ناچارند با توجه به شرایط بازار و بحران اقتصادی و همچنین عدم گشایش lc کالاهای خود را به طور نقدی خریداری کنند.

اما برخی از وارد کنندگان این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

برخی از فروشندگان و همچنین وارد کنندگان این موضوع را تکذیب می‌کنند، زیرا نگرانند مصرف کنندگان از خرید کالاها خودداری کرده و در انتظار ورود مدل‌های جدید بمانند.

همچنین برخی از واردکنندگان چند نمونه را به طور نقدی خریداری کرده و وارد بازار می‌کنند، اما به طور گسترده کالاهای جدید به سختی وارد بازار می‌شوند.

به نظر شما این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

تا زمانی که مشکلات اقتصادی رفع شود و کارخانه‌ها مانند سابق به تولید کالا مشغول شوند و دست از تولید محدود یا سفارشی بکشند.