بازار دیجیتال- اسباب بازی‌های دیجیتال این روزها با کاهش شدید قیمت مواجه شده اند . در رابطه با دلایل این اتفاق، اظهار‌نظرهای مختلفی وجود دارد که در گفت‌وگوی کوتاهی که با یکی از واردکنندگان اسباب بازی‌های دیجیتال داشتیم به این دلایل اشاره شده است. ۱.شنیده می‌شود این اواخر قیمت اسباب‌بازی‌های دیجیتال در حد قابل‌توجهی کاهش یافته است.

آیا این موضوع صحت دارد؟

بله. طی ماه‌های اخیر قیمت انواع اسباب‌بازی از جمله اسباب بازی‌های دیجیتال در حدود ۵ تا ۱۰درصد کاهش یافته است علاوه بر این خیلی از فروشندگان هنگام خرید به مشتریان تخفیف‌هایی می‌دهند.

علت این امر چیست؟

رکود حاکم بر بازار، افزایش عرضه و کاهش تقاضا. همچنین شایع شده است اسباب‌بازی‌های چینی با پلاستیک‌های بازیافت شده تولید می‌شود و برای سلامتی مضر هستند. به همین دلیل میزان تقاضا برای این کالاها تا حدودی کاهش یافته است.

آیا اداره استاندارد در این رابطه اقدامی ‌نکرده است؟

اداره استاندارد بر واردات کالاهایی که با سلامت مصرف‌کنندگان در ارتباط هستند نظارت دقیقی می‌کند و اگر این شایعه صحت داشت اداره استاندارد اجازه واردات این کالاها را به بازار نمی‌داد.

آیا این احتمال وجود ندارد که این اسباب‌بازی‌ها واقعا از پلاستیک‌های بازیافتی مضر ساخته شده باشند و از مبادی غیررسمی ‌وارد کشور شده باشند؟

قاچاق اسباب بازی با توجه به سود پایینی که برای قاچاقچی دارد معمولا صورت نمی‌گیرد.