اگر بتوانیم در سه حوزه فناوری اطلاعات، امنیت و فضایی به درستی سرمایه‌گذاری و مدیریت کنیم، می‌توانیم افق چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ را که نقش نخست در منطقه است، عملی کنیم.

به گزارش سیتنا، مهندس رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در مراسم معارفه معاون آموزش، پژوهش و

امور بین‌الملل اظهار داشت: جهت‌گیری‌های مطالعاتی باید در راستای مسائل راهبردی و استراتژیک در تمامی زمینه‌های مورد نیاز وزارت ارتباطات صورت گیرد.

وی افزود: در واقع حوزه تحقیق و پژوهش موتور پیشرو آن حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود و یکی از ملزومات بقای کشورها در حوزه فناوری‌های پیشرفته است. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به کمک این بخش و با جهت‌گیری‌های استراتژیک بتوانیم توجه و تمرکز بیشتری به چرخه علم، پژوهش، فناوری، محصول و بازار داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که محورهای فناوری اطلاعات، مخابرات، فضایی و پست چهار محور کلیدی در وزارت ارتباطات محسوب می‌شود، گفت: هر یک از این محورها باید در قالب چرخه‌ای که به آن اشاره شد، تحلیل شده و آنچه مورد نیاز آینده است، از آن استخراج شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل را مغز متفکر وزارت ارتباطات دانست و اظهار داشت: یکی از وظایف این معاونت این است که با پژوهشی و تحقیقاتی که در این زمینه انجام می‌دهد، مسیر آینده را تعریف کند.