یک دوربین جالب برای طرفداران شبکه‌های اجتماعی

بازار دیجیتال- شرکت ژاپنی CEREVO که سال گذشته با طراحی و تولید یک دوربین جالب برای طرفداران شبکه‌های اجتماعی وارد بازار پررونق محصولات دیجیتال شخصی شد، به تازگی محصول جدید دیگری را هم به این بازار معرفی کرده است. این محصول جدید هم مانند محصول قبلی ابتدا تنها در بازار ژاپن عرضه خواهد شد. این دوربین جدید با نام Ustream به بازار معرفی شده است. اولین قابلیت این دوربین مانند مدل قبلی امکان آپلود تصاویر به صورت مستقیم و با استفاده از سیستم بی‌سیم wi-fi است.

قابلیت متفاوت این محصول جدید امکان آپلود مستقیم فایل‌های ویدئویی از طریق خود دوربین و بدون نیاز به سخت‌افزار دیگری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این فایل‌های ویدئویی با فرمت CIF و وضوح تصویر ۲۸۸×۳۵۲ پیکسل ارسال می‌شوند. این دستگاه در هر بار شارژ امکان پخش و ارسال مداوم دو ساعت فیلم را به کاربرانش می‌دهد.

این در حالی است که کاربران این دوربین امکان ضبط ویدئو با فرمت HD یا ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل را هم به کاربرانش می‌دهد. البته کاربران قابلیت فیلمبرداری در حالت ویژه وب با وضوح تصویر ۲۴۰×۳۲۰ پیکسل را هم در اختیار دارند.

این دوربین جالب دارای پورت USB پر سرعت نسخه ۲ بوده و قابلیت سازگاری با کارت‌های حافظه MicroSD و ارتقای حافظه از این طریق را هم دارد. این محصول همچنین مجهز به یک نمایشگر LCD با اندازه ۴/۲ اینچ هم هست که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربران به نمایش می‌گذارد.

طبق اعلام شرکت تولیدکننده این محصول، دوربین Ustream قرار است به زودی و با قیمت ۲۱۶ دلار به بازارهای جهانی هم عرضه شود.