یک کتابخانه قابل حمل در جیب شما

بازار دیجیتال- شرکت Toshiba به تازگی یک هارددیسک اکسترنال جدید را با نام Canvio Plus به بازار معرفی کرده است. این هارددیسک ظرفیتی برابر ۳۲۰ گیگابایت داشته و با مدل تجاری E۰۵A۰۳۲CAU۲XK روانه بازار شده است. این محصول در واقع یکی از پرفروش‌ترین محصولات عرضه شده در جمعه سیاه امسال بوده است.

این دستگاه مجهز به یک پورت USB پر سرعت برای اتصال به محصولات دیگر بوده و دارای دو کانال حافظه برای انتقال سریع‌تر اطلاعات است. به این ترتیب اطلاعات در این هارددیسک با سرعت ۱/۲۱ مگابایت در هر ثانیه خوانده شده و با سرعتی بیشتر از ۱۰ مگابایت در هر ثانیه ثبت می‌شود.

طراحی این محصول ساده، اما باریک و قابل حمل بوده و بدنه‌ای ضد ضربه و ضد شوک دارد. ابعاد این هارددیسک اکسترنال کوچک و جیبی است و به این ترتیب امکان حمل و جا به جایی راحت‌تر را به کاربرانش می‌دهد. این هارد دارای یک نرم‌افزار مخصوص است که با نصب آن روی کامپیوترهای شخصی کار بک‌آپ گرفتن از اطلاعات آن را راحت می‌کند.

هارد دیسک جدید شرکت Toshiba می‌تواند امکان ایجاد یک کتابخانه قابل حمل و کوچک را به کاربرانش داده و بیش از ۹۱ هزار فایل عکس دیجیتال یا ۸۴ هزار فایل موسیقی دیجیتال را در خودش ذخیره کند. این محصول حالا با قیمتی برابر ۶۰ دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.