زمان خداحافظی کاربران با ‌هات‌میل MSN

برای همگام شدن با رقبای سرسخت، مایکروسافت ویندوز لایو‌ هات‌‌میل را که بیشتر دارای قابلیت‌های وب دو است، به صورت کامل منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ویندوز لایو ‌هات‌‌میل که جانشین سرویس ایمیل مبتنی بر وب و رایگان هات میل MSN است، به صورت کامل منتشر شد.

به گفته شرکت مایکروسافت نرم‌افزار جدید یاد شده شماری از ویژگی‌ها را نسبت به‌ هات‌میل MSN از جمله قابلیت پیام فوری از طریق ویندوز لایو‌مسنجر، استفاده از یک نوار امنیتی با علایم سفید، زرد یا قرمز برای درجه‌بندی خطراتی که ممکن است پیام‌ها حاوی آنها باشند و قابلیت حذف، مسدود کردن و گزارش کردن هرزنامه با یک کلیک و همچنین دو گیگابایت قابلیت ذخیره‌سازی ایمیل‌های رایگان را داراست.

براساس این گزارش بسیاری از ویژگی‌های جدید ویندوز لایو‌ هات‌میل برای همگام شدن در عرصه رقابت با یاهو و گوگل طراحی شده‌اند، زیرا سرویس‌های میل یاهو و جی میل گوگل پیش از این شماری از قابلیت‌های وب ۲ را داشتند که از ایمیل ابتدایی فراتر رفته و به چت و دسترسی به تلفن همراه توسعه یافته بودند.

به گفته معاون سرویس‌های آنلاین مایکروسافت، ایمیل کلید اصلی جلب مصرف‌کننده برای خرید است و به همین علت سرویس‌های ایمیل برای کاربران رایگان بوده، اما دارای تبلیغاتی هستند که می‌تواند منبع درآمد سرشاری برای شرکت‌ها باشد.

براساس این گزارش مایکروسافت قصد داشت جانشین ‌هات‌میل MSN را ویندوز لایو میل بنامد، اما با اعتراض کاربران که مایل به حذف عنوان‌ هات‌میل از ایمیل‌های خود نبودند تصمیم گرفت نام ویندوز لایو‌ هات را برای آن برگزیند.

هات‌میل در سال ۱۹۹۶ توسط مایکروسافت راه‌اندازی شد و به گفته مایکروسافت، کاربران تا مدتی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.