19 ایراد برنامه‌های مایکروسافت برطرف شد

مایکروسافت در به‌روزرسانی‌های امنیتی ماه مه‌، هفت بسته عرضه کرد که ۱۹ ایراد برنامه‌های خود را از جمله حفره‌های امنیتی خطرناک در Exchange و DNS ویندوز سرور را برطرف می‌کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، با انتشار این مجموعه به ‌روزرسانی‌ امنیتی، ایرادهای خطرناک در برنامه‌های مایکروسافت از جمله ویندوز، آفیس و Exchange برطرف شد.

مایکروسافت تمامی ‌این هفت مجموعه به‌روزرسانی را مهم رده‌بندی کرده است، اما کارشناسان امنیتی اعلام کردند که به‌روزرسانی‌هایی که حفره‌های Exchange و DNS ویندوز را وصله می‌کنند، مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های این مجموعه هستند. بر اساس این گزارش به‌روزرسانی Exchange حفره‌های امنیتی افشا نشده نرم‌افزار مسیجینگ مایکروسافت را وصله می‌کند و به گفته کارشناسان امنیتی اگر هکر قادر به طراحی کد بهره‌برداری Exchange می‌شد،‌ در این صورت می‌توانست به سادگی با ارسال یک ایمیل آلوده، نرم‌افزار غیر مجاز را بر روی سرور نصب کند که مسدود کردن آن بسیار مشکل بود.

حفره امنیتی DNS ویندوز سرور نیز از یک ماه قبل توسط هکرها کشف و مورد بهره برداری قرار گرفته بود و شرکت‌های امنیتی نیز شاهد حملاتی از این طریق در طی هفته‌های متوالی بودند که ویندوز ۲۰۰۰ و ویندوز ۲۰۰۳ سرور را تحت‌تاثیر قرار می‌دادند.

بر اساس این گزارش، وصله‌های دیگر مربوط به آسیب‌پذیری‌های ویندوز ویستا، نسخه‌های مختلف مرورگر اینترنت اکسپلورر، ورد،‌ اکسل و آفیس و فناوری رمزنگاری CAPICOM که مورد استفاده در سرور بیزتاک است، هستند.