حفره امنیتی قدیمی و حساس ویندوز ویستا رفع شد

مایکروسافت یک حفره امنیتی در ویستا را که از مدت‌ها پیش وجود داشت،‌ترمیم کرد. به گزارش ایسنا، حفره مذکور مشابه تاخیر در وصله حفره امنیتی بسیار خطرناک مکان‌نمای متحرک و به نحوه اجرای پیام‌های خطا در بخش CSRSS مربوط است که ویندوز ۲۰۰۰ و اس‌پی۴ و ویندوز اکس‌پی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حفره مذکور به اندازه مشکل مکان‌نما جدی نیست اما به گفته مایکروسافت انجام برخی اعمال نامعلوم در وب‌سایت‌های مخرب موجب می‌شود کاربران مورد حلمه هکرها قرار بگیرند اما تاکنون حملاتی که با استفاده از این حفره ممکن است صورت بگیرند، گزارش نشده‌اند.

براساس این گزارش در صورتی که بخش به‌روزرسانی اتوماتیک ویندوز کاربر فعال باشد، وصله مربوط تاکنون نصب شده است،‌ در غیر این صورت کاربر باید از نصب آن اطمینان حاصل کند.

مایکروسافت همچنین ایرادی را در ویندوز ویستا برطرف کرد که موجب می‌شد داده‌های دستگاه پخش موسیقی آی‌پاد به هنگام استفاده از ویژگی Safely Remove Hardware از بین بروند.

این شرکت در مورد چگونگی بروز این ایراد توضیحی نداد و تنها در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاربران در صورت بروز این مشکل باید از iTunes فروشگاه اینترنتی موسیقی اپل برای بازگرداندن داده‌های ذخیره شده در آی‌پاد خود استفاده کنند.