کاهش قیمت برخی ازماشین‌حساب‌های کاسیو

بازار دیجیتال- انواع ماشین‌حساب‌های رومیزی (سری کنترل و تصحیح) شرکت کاسیو طی یک ماه گذشته کاهش قیمت داشته است. به گفته مسوول فروش انواع ماشین‌حساب‌های کاسیو، قیمت ماشین‌حساب‌های رومیزی این شرکت حدود ۱۵ تا ۲۰درصد کاهش یافته است. وی علت این کاهش قیمت را وجود بازار رقابتی بین تولید کنندگان مختلف اعلام کرد.

در بین انواع ماشین‌حساب‌های موجود در بازار، برند کاسیو از فروش بیشتری برخوردار است که دارای تنوع بالایی نیز است.

در حال حاضر مدل FX-۹۸۶۰G جدیدترین ماشین‌حساب مهندسی کاسیو محسوب می‌شود که دارای قابلیت‌هایی چون رسم نمودار گرافیک، صفحه نمایش بزرگ، وضوح بالای تصویر و سرعت پردازش بالا است. این ماشین‌حساب ۶۴ کیلو وات حافظه داخلی داشته و به کابل usb مجهز است که با قیمت ۷۶هزار و ۲۰۰تومان به فروش می‌رسد.

FX-۹۸۶۰GSd مدل دیگر این نوع ماشین‌حساب است که تمام قابلیت‌های فوق را دارد مضاعف بر اینکه این مدل ماشین‌حساب قابلیت ارتقای حافظه تا یک‌گیگا بایت را داراست همچنین هر دو مدل فوق با راهنمای فارسی ارائه می‌شوند. به اعتقاد فعالان بازار در ماه‌های نزدیک به امتحانات دانشگاه، خرید انواع ماشین حساب‌های معمولی و حرفه‌ای از سوی دانشجویان با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود.

اما به غیر از ماشین حساب‌های مهندسی به ماشین حساب‌های حسابداری (حرفه‌ای) می‌توان اشاره کرد که بیشتر از سوی ادارات و شرکت‌ها خریداری می‌شوند.

DS-۱۲۰TV یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌حساب‌‌های حسابداری شرکت کاسیو است که دارای قابلیت‌هایی چون محاسبه مالیات، جمع جبری و نمایش اعداد تا ۱۲رقم است که در‌حال‌حاضر با قیمت ۱۸هزار و ۵۰۰تومان به فروش می رسد.

همچنین از مدل‌های DR-T۲۲۰ ،‌DRT۱۲۰ و DRT۱۴۰۰ به عنوان جدیدترین ماشین حساب‌های رومیزی معمولی کاسیو می‌توان نام برد که پرینتر نیز دارند.

در‌حال‌حاضر نیز این مدل‌ها به ترتیب با قیمت ۷۶هزار و ۸۰۰تومان، ۶۱ هزار و ۶۰۰تومان و ۸۳هزار و ۵۰۰تومان به فروش می رسند. انواع ماشین حساب‌های جیبی این شرکت نیز دارای قیمت تقریبی ۱۷۰۰تا ۶۸۰۰تومان هستند.

به اعتقاد فروشندگان انواع ماشین حساب در بازار، برند شارپ هم به عنوان یکی از پرفروش‌ترین ماشین حساب‌های بازار محسوب می‌شود که از لحاظ کیفیت تا حدود زیادی به کاسیو نزدیک است. ماشین‌حساب‌های شارپ نیز با گارانتی شرکت مادیران به فروش می رسند.

در‌حال‌حاضر مدل EL-۴۲۱M با قیمت ۷هزار و ۶۰۰تومان و مدل CS۲۱۳۰ نیز با قیمت ۱۸هزار و ۹۰۰تومان به فروش می رسند که در ردیف ماشین حساب‌های رومیزی این شرکت جای دارند. همچنین مدل CS-۴۱۹۴HC و CS۲۹۰۲ به ترتیب با قیمت ۴۰هزار و ۲۰۰تومان و ۶۹هزار و ۸۰۰تومان به فروش می رسند که این دو مدل نیز در ردیف ماشین‌ حساب‌های حسابداری و نواری شارپ محسوب می‌شوند.در‌حال‌حاضر نیز قیمت انواع ماشین حساب‌‌های شرکت شارپ بدون هیچگونه تغییر قیمتی نسبت به یک ماه گذشته به فروش می رسند.