بله، موبایل ایرانی باز هم در چند روز اخیر درگیر همان داستان قدیمی است. اختلالات در صدا و از آن بیشتر در ارسال پیام‌های متنی. البته این داستان همیشه در زمان واگذاری سیم کارت‌های دولتی صورت می‌گیرد و همیشه از سوی مدیران مربوطه نیز تکذیب می‌شود.

ارسال sms که طی چند روز گذشته در بیشتر مناطق تهران فریاد مشترکان اپراتور اول را درآورده، توسط محمد حسین فلاح اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار،‌ بدون خرابی و اختلال اعلام می‌شود.

فلاح اصغری در این باره می‌گوید: شبکه و مراکز sms ارتباطات سیار را در مناطق مختلف تهران بررسی کرده‌ایم و هیچ گونه خرابی و اختلالی در سیستم وجود ندارد.

این در حالی است که بسیاری از مشترکان طی روزهای اخیر از اختلال وسیع در شبکه‌ sms کشور خبر داده‌اند. مشکلی که باعث عدم ارسال، ارسال دیر sms ، ارسال چندباره و تاخیر پیام کوتاه می‌شود.

تولید سالی یک‌ونیم‌میلیون گوشی در فارس

شما هم حتما مثل ما با دیدن تیتر این مطلب تعجب کرده‌اید.

مدیر کل دفتر صنایع الکترونیکی و مهندسی صنایع و معادن، در جریان بازدید از یک واحد تولید گوشی تلفن همراه در استان فارس، از تولید ۵/۱میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در این واحد صنعتی خبر می‌دهد.

به گفته علیرضا نورپور، این واحد صنعتی با تولید ۱۲۰هزار دستگاه گوشی تلفن‌همراه در ماه، دومین واحد تولید گوشی تلفن‌همراه در کشور بوده که قرار است با سیاست‌گذاری‌های دولت، تولید خود را به ۵/۱میلیون دستگاه گوشی تلفن‌همراه در سال افزایش دهد.

گفته می‌شود که گوشی‌های تولیدی این واحد صنعتی که از پیش‌تر به تولید کیبورد، اسپیکر، کیس و پاور نیز مشغول بوده است، شامل GLX۲۶۱۰، GLX۳۶۶۰ و V۸ است. البته تلاش‌ ما برای مشاهده این گوشی‌ها در بازار به نتیجه نرسید در نتیجه در همین جا از خوانندگانی که تا به حال چشمشان به جمال این گوشی‌های ایرانی روشن شده است درخواست می‌کنیم با ارائه اطلاعات بیشتر به بخش بازار دیجیتال، مشتاقان موبایل ایرانی را در این زمینه یاری دهند.

۶۲۵ریال تعرفه تماس اپراتور اول به ایرانسل

اما سرانجام پس از کش و قوس‌های بسیار نرخ مکالمه تماس از اپراتور اول تلفن‌همراه به ایرانسل با مبلغ ۶۲۵ریال در کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب شد که پس از امضای اعضا و ابلاغ مصوبه توسط سازمان لازم‌الاجرا خواهد بود.

به گفته لطف‌ا... صبوحی، این تعرفه برای برقراری توازن ترافیکی بین دو شبکه تصویب شده است.

تا پیش از این شرکت ارتباطات سیار در محاسبه تعرفه مشترکان به جای آنکه مکالمات تماس از اپراتور اول با ایرانسل را ۴۴۷ریال محاسبه کند، ۷۶۰ریال محاسبه می‌کرد اما از این بین اپراتور اول موظف است مکالمات مشترکانش با ایرانسل را براساس تعرفه ۶۲۵ریال محاسبه کند.