دنیای‌اقتصاد- بازار کارت گرافیک مملو از برندهای گوناگون است. برندهایی که هر کدام سهمی از میزان فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. ASUS،XFX ، MS و... از برندهایی هستند که در این حوزه شناخته شده و مطرح هستند. به گفته فعالان بازار، طی ماه‌های اخیر اگر چه بازار قطعاتی چون کارت گرافیک، مادر بورد و... بی‌رونق بوده است، اما باز هم رقابت بین همین محدود میزان تقاضا وجود دارد.

به گفته آنها در حال حاضر ASUS ، GIGABYTE وXFX از محبوب‌های بازار هستند که البته در این بین سهم فروش برند ASUS بیش از دیگران است. فعالان بازار با اشاره به کاهش تقاضا برای قطعات کامپیوتری و به ویژه کارت گرافیک گفتند، رشد قیمت‌ها که در حدود ۵۰ درصد و حتی در برخی موارد بیشتر بوده است علت اصلی این ریزش تقاضا بوده است.

به گفته آنها با وجودی که برندهای محبوب همچنان در رده محبوب‌ترین‌های بازار قرار دارند، اما در بازار شاهد رشد بیشتر تقاضا برای محصولات

ارزان‌قیمت تر هستیم.به عبارتی آهنگ صعودی تقاضا در رابطه با محصولاتی که در رده‌های پایین تر محبوبیت قرار دارند ریتم تندتری دارد تا برندهای مطرح و گران!

همچنین بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی، در بین برندهای موجود در بازار کارت گرافیک، برند ASUS با کسب ۹/۲۵ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوب‌های بازار کارت گرافیک ایستاده است. این در حالی است که سهم محبوبیت کارت گرافیک‌های این برند در شهریور ماه سال ۹۱ در حدود ۸/۲۶ درصد گزارش شده است.

پس از این برند نیز XFX با کسب سهم محبوبیتی در حدود ۱/۲۵ درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار کارت گرافیک ایستاده است. سهم محبوبیت کارت گرافیک‌های این برند در شش ماه گذشته در حدود ۲۲ درصد بوده است و این موضوع نشان‌دهنده رشد تقاضا برای کارت گرافیک‌های این برند طی شش ماه اخیر است.

پس از XFX هم برند GIGABYTE در رتبه بعدی محبوب‌های بازار کارت گرافیک قرار دارد. سهم محبوبیت کارت گرافیک‌های این برند در شش ماه گذشته در حدود ۲/۲۲ درصد بوده است.

برند MSI هم برند دیگری است که در رده بعدی محبوبیت قرار دارد و

از قضا طی شش ماه اخیر با رشد میزان محبوبیت مواجه شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، سهم محبوبیت کارت گرافیک های این برند در فروردین ماه سال ۹۲ در حدود ۴/۱۲ درصد و در مقابل در شهریور ماه سال ۹۱ در حدود ۶/۴ درصد بوده است. بررسی این اعداد و ارقام به خوبی گویای وضعیت بازار این کالا است. به گفته فعالان بازار کاهش ورودی محصولات، رشد قیمت‌ها از دلایل اصلی تاثیرگذار روی رشد یا کاهش تقاضا برای برندهای گوناگون است.

رشد نامحسوس برندهای مطرح