سوپرزوم با صفحه نمایش قابل چرخش
دنیای‌اقتصاد- رشد تقاضا برای دوربین‌های سری کامپکت موجب شد نیکون نیز بخشی از تمرکز خود روی دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای را در بخش کامپکت‌ها بگذارد.
در نتیجه این شرکت مدلCoolpix S۶۶۰۰ را برای کاربران خانگی یا حتی نیمه‌حرفه‌ای به بازار عرضه کرده است. دوربین جدید این خانواده یک دوربین کامپکت جدید ۱۶ مگا پیکسل با زوم اپتیکال ۱۲ برابر، سیستم Wi-Fi داخلی و یک LCD مفصل دار قابل چرخش است. این LCD به هنگام گرفتن عکس انعطاف و کارآیی بیشتری به دوربین سوپر زوم نیکون Coolpix S۶۶۰۰ می‌دهد و با این دوربین می‌توان از زوایای پایین تا بالا و حتی حالت پرتره شخصی (پرتره از خود) عکس گرفتاین دوربین همچنین دارای ویژگی Gesture Control یا کنترل ژست است. این سیستم هنگامی که LCD دوربین نیکون Coolpix S۶۶۰۰ به سمت کاربر چرخانده شده باشد قادر به تشخیص کف دست است و کاربر با استفاده از این ویژگی می‌تواند کارکردهای مختلفی را در دوربین عکاسی نیکون Coolpix S۶۶۰۰ کنترل کند. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند با نزدیک کردن دست به آیکون مناسبی که روی صفحه نمایش دوربین نمایش داده می‌شود شاتر دوربین را فعال کند و در تصویر زوم کرده و از زوم خارج شود. از این سیستم در ضبط فیلم نیز می‌توان استفاده کرد. همچنین دوربین دیجیتال نیکون Coolpix S۶۶۰۰ مجهز به یک لنز Nikkor با دامنه کانونی معادل ۲۵-۳۵۰ mm و سیستم لرزه‌گیر داخلی است و دارای قابلیت عکاسی ماکرو با فاصله ۲ سانتی‌متر از لنز است.
همچنین فوکوس خودکار هدف یاب (Target Finding AF) که با استفاده از آن عکاس می‌تواند دوربین عکاسی دیجیتال نیکون
Coolpix S۶۶۰۰ را به سمت سوژه بگیرد و دوربین بلافاصله سوژه را شناسایی کرده و روی آن فوکوس کند، انتخابگر صحنه خودکار که به طور خودکار بهترین حالت صحنه را تعیین می‌کند، تایمر لبخند (Smile Timer) و... از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.
در مورد بخش فیلمبرداری این دوربین هم باید بگوییم که با دوربین عکاسی نیکون Coolpix S۶۶۰۰ به راحتی می‌توان فیلم‌هایی با کیفیت تصویر بالا و صدای استریو گرفت. این دوربین به زودی میهمان بازار داخلی
می‌شود.