آیا دل می‌تواند Dell را بخرد؟
آی تی ایران- مایکل دل موسس شرکت دل قصد خصوصی سازی و خرید شرکت دل را دارد، اما شرکای او مخالف این کار هستند.
تقریبا یک ماه باقیمانده تا روزی که شرکت دل در مورد درخواست مایکل دل برای خرید این شرکت تصمیم می‌گیرد. او و شرکای مجموعه Sliver Lake مصرانه در حال تلاش برای حذف رقبای مخالف این معامله هستند از جمله Carl Ichan. بسیاری از تحلیل‌گران وال استریت و مدیران و متخصصان اقتصادی عقیده دارند خصوصی سازی شرکت دل ایده خوبی است. Brian Hamilton رییس شرکت Sagework عقیده دارد بسیاری از کسانی که از ابتدا شرکتی یا کارخانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند بدون شک دلیل تلاش برای خصوصی‌سازی را کاملا درک می‌کنند. وی در مصاحبه‌ای گفته‌است: «زمانی که کارفرمایی شرکتی را تاسیس می‌کند، امیدوار است که بتواند ۱۰ سال آینده شرکتش را پیش‌بینی کند.آیا به ارزش شرکتش افزوده خواهد شد؟ آیا مشتری‌ها و کارکنان راضی خواهند بود؟
اما زمانی که شرکتی دولتی اداره می‌شود باید بخش اعظمی از تمرکز خود را به اتفاقات روز اختصاص دهد مثلا قیمت سهام، و این به مدیر یا مدیران آن شرکت اجازه نمی‌دهد که آزادانه برنامه دراز مدتی را پیگیری کنند.
شخص مایکل دل هم اخیرا گفته است: ما به منظور حفظ درآمد فعلی شرکت باید تمرکز خودرا بیشتر به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نرم افزار و دیگر سرویس‌ها معطوف کنیم و اجرایی شدن این برنامه نیازمند تغییرات اساسی در مدیریت شرکت است.
این تغییرات در دراز مدت باعث بازیابی سلامت شرکت خواهد شد و در صورت دولتی ماندن شرکت در کوتاه مدت باعث کاهش سود ناخالص ،افزایش هزینه‌های اجرایی شرکت و نتیجتا کم شدن درآمد می‌شود. در صورت تداوم سقوط سهام شرکت دل، ممکن است در جذب مشتری و حفظ پرسنل به مشکل بر بخوریم. ما به دلیل قیمت سهام دولتی شرکت مجبوریم محتاطانه‌تر عمل کنیم و این مساله به کارآیی و سرعت اجرای این تغییرات خدشه وارد می‌کند و برای سلامت طولانی مدت شرکت مناسب نیست.
همیلتون عنوان کرده است که فروش شرکت دل اخیرا ۸ درصد کاهش یافته است.