لپ‌تاپی ارزان با صفحه نمایش بزرگ
دنیای اقتصاد- مدل N5050-F از لپ‌تاپ‌های ارزان و با قابلیت DELL در بازار داخلی است.
این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel ۲۳۷۰M Core i۳ ۲.۴ GHz، رم دو گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایت است.
در مورد صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم باید بگوییم که نمایشگر براق ۶/۱۵ اینچی این نوت‌بوک، در نمایش ویدئو و متون عملکرد مطلوبی داشته و در ضمن کیفیت دید از زاویه قابل قبول است و نمایشگر نیز می‌تواند تا زاویه‌ ۱۲۰ درجه نسبت به شاسی به پشت خم شود.
صفحه کلید این نوت بوک نیز از نوع Chiclet Style یا جزیره‌ای با کلیدهای جدا از هم است.
در مورد کارت گرافیک هم باید بگوییم از آن جا که این نوت بوک فاقد کارت گرافیکی مستقل است، چندان مناسب اجرای بازی‌های رایانه‌ای نیست، مگر اینکه بازی‌های قدیمی‌تر را اجرا کنید. به بخش پورت‌ها و امکانات ارتباطی می‌رسیم. در این زمینه باید بگوییم که در لبه‌ سمت چپ نوت‌بوک، پورت‌های Ethernet، VGA، HDMI، یک پورت USB ۲.۰ و جک‌های هدفون و میکروفون دیده می‌شوند. این در حالی است که در لبه‌ سمت راست می‌توانیم کارتخوان چند کاره، درایو نوری و دو پورت USB ۲.۰ را ببینیم.
باتری شش سلولی این نوت‌بوک هم در شرایط سنگین حدود یک ساعت و نیم شارژدهی می‌کند.
به طور کلی کیفیت ساخت خوب، طراحی مناسب، مجهز بودن به کانفیگ‌هایی با سخت افزارهای خوب، مناسب بودن برای کاربری‌های متنوع، قیمت مناسب از نقاط قوت این دستگاه و عدم تجهیز به صفحه کلید عددی از نقاط ضعف این لپ‌تاپ ارزان قیمت است.
این نوت‌بوک ۳۷/۲ کیلوگرمی که در رنگ‌های قرمز و مشکی به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.